اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قرارداد تحویل ۱۳۵۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و آغاز خرید برنج در استان های شمالی، طی دو هفته گذشته ۴۸۰ تن برنج ندا و شیرودی از شالیکاران مازندرانی خریداری شد.

قرارداد تحویل ۱۳۵۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران درباره خرید تضمینی برنج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با استقبال تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها از طرح حمایتی خرید برنج پرمحصول کشاورزان در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل ۱۳هزار و ۵۰۰ تن برنج ندا، شیرودی و فجر با شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی های روستایی استان امضا شد.

وی افزود: نرخ خرید انواع برنج پرمحصول طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، براساس حداکثر ۸درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰تومان و شیرودی ۴۰هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶هزار و ۶۵۰تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول وجود ندارد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول خود را با معرفی‌نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل‌های مربوطه تحویل نمایند و محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلامی وجود ندارد.

وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تحویل برنج به تشکل‌های صنفی شالیکوبی‌داران و تعاونی های روستایی طرف قرارداد وجود ندارد، اظهار کرد: خرید برنج پرمحصول تولید سال ۱۴۰۱ در این استان تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و خرید برنج مذکور از کشاورزان ، شاهد بازگشت رونق به بازار برنج در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های  پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با تشکل های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی‌های روستایی انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول