اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سالن تشریح پزشکی قانونی همدان تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: سالن تشریح پزشکی قانونی همدان تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود .

سالن تشریح پزشکی قانونی همدان تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آرتین کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای ورودم به پزشکی قانونی ارتقای ساختار فیزیکی این‌ مجموعه را طبق امکانات موجود مورد توجه قرار دادیم اظهار کرد: در آن زمان طی سه ماه پزشکی قانونی نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ را به اتمام رساندیم و تیرماه سال ۹۹ نیز بازسازی کامل آزمایشگاه همدان را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بعد از چهار سال پیگیری توانستیم یک‌هزار و ۵۰۰ متر زمین ظجنب آرمستان برای سالن تشریح اختصاص دهیم گفت: به دنبال این هستیم تا سه سال آینده همدان دارای سالن تشریح مجهز باشد و از لحاظ مدیریت حوادث دسته‌جمعی هم مشکلی نباشد و سوله بحران داشته باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر سالن تشریح پزشکی قانونی در میدان فلسطین قرار دارد و خیلی توجیهی ندارد داخل شهر باشد و از طرفی مشکلات ترافیکی و امنیتی مطرح است افزود: با توجه به ورود مسافران و گردشکران به شهر زیبنده نیست سالن تشریح داخل شهر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود پزشک مواجه هستیم عنوان کرد: سال گذشته یک پزشک برای مجموعه جذب کردیم و امسال هم امیدواریم یک پزشک جذب شود اما مشکل کمبود پزشک داریم و این یکی از دغدغه‌های جدی است.

کمالی با بیان اینکه پزشکان به خاطر سختی کار و حقوق کم کمتر تمایل به همکاری با پزشکی قانونی دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر غیر از پزشکان معاضدتی که دو نفر هستند، ۱۵ پزشک رسمی داریم و همدان چندان مشکل کمبود پزشک ندارد، در شهرستان‌ها کمبود داریم که مجبوریم از مرکز پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه جذب حداقل ۶ پزشک قانونی در استان نیاز است گفت: ترجیح می‌دهیم در شهرستان‌ها پزشک بومی باشد و خدمات‌رسانی آسان شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افتتاح رسمی ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد طی دهه فجر امسال افزود: رتبه ما نسبت به ساختمان تملیکی در کشور ۲۷ بود که با ساخت این ساختمان‌های جدید به ۱۲ می‌رسیم.

وی با بیان اینکه پیگیری ساخت مرکز پزشکی قانونی در شهرستان رزن هستیم گفت: شهرستان بهار نیاز به ساخت مرکز ندارد و پیگیریم ساختمانی جدای از سازمان حل اختلاف داشته باشد.

کمالی با اشاره به اینکه آزمایشگاه ژنتیک غرب کشور در استان کرمانشاه قرار دارد و طبق تقسیمات کشوری نیاز نیست هر استانی آزمایشگاه ژنتیک جدایی داشته باشد افزود: خوشبختانه آزمایشگاه پاتولوژی و سم‌شناسی را در استان داریم و نیازی نیست پرونده‌ای به تهران ارجاع شود، اگر نیاز باشد نمونه ژنتیک را به کرمانشاه ارسال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدان از لحاظ نیروی علمی کمبود ندارد اما ساختار فیزیکی باید ارتقا یابد عنوان کرد: همدان کریدور است و یکی از عناصر توجه به پدافند عامل، حمل جسد است و باید در این زمینه حوادث دسته‌جمعی را پیش‌بینی کرد و طبق آن ساختارهای لازم را چید‌ که خوشبختانه در این راستا سالن تشریح را جانمایی کردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به سقط قانونی جنین گفت: با تصویب قانون جوانی جمعیت ادارات پیشنهاد می‌دهند و نامه نهایی توسط قاضی داده می‌شود و امروز باید حتما در کمیسیون ما نامه قاضی باشد تا سقط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خروجی کمیسیون نامه قاضی است و متفاوت از دوره قبل افزود: در
سقط جنین معمولا ۴ ماه قمری نباید رد شود و یک قاضی ویژه برای این منظور است و یک نفر هم جانشین در نبود ایشان فعالیت دارد.

کمالی از کاهش پنج درصدی آمار فوتی ناشی از تصادفات در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حوادث ناشی از کار در این مدت افزایشی بوده و از ۷ نفر به ۱۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه نزاع سرپایی در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است عنوان کرد: میزان تصادفات ساختگی در استان نیز کاهشی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است گفت: تعداد علت فوت نامعلوم در پزشکی قانونی کم است.

وی با اشاره به اینکه غرق‌شدگی در چهار ماهه سال گذشته ۱۲ مورد و امسال پنج مورد بوده، تعداد پرونده‌های قصور پزشکی را در چهارماهه سال گذشته ۳۷ مورد و امسال را ۳۳ مورد عنوان کرد و گفت: بین ۴۳ تا ۴۵ درصد پرونده قصور تایید می‌شود و البته تعدادی از پرونده‌ها مربوط به استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه معمولا قصور در رشته‌های جراحی است افزود: دندانپزشکی، زنان و زایمان، جراحی زیبایی بیشترین قصور را داشتند، البته دخالت غیرپزشک هم در همدان کم است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول