اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

چگونه «ارز اربعین» را دریافت کنیم؟

زائران اربعین می‌توانند برای دریافت ارز اربعین پس از ثبت‌ نام در سامانه سماح و سپس در سامانه ناخدا و دریافت کد رهگیری از طریق پیامک، با مراجعه به درگاه‌های بانکی درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری مربوطه را به بانک عامل تحویل دهند.

چگونه «ارز اربعین» را دریافت کنیم؟

خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ ثبت نام و فروش ارز اربعین از ۲۸ مرداد از طریق پنج بانک عامل خراسان جنوبی آغاز شده است و بر اساس اعلام زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی، ثبت نام برای دریافت ارز به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

به گفته وی، در این راستا زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح و سپس ثبت نام در سامانه ناخدا و دریافت کد رهگیری از طریق پیامک می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت و پست بانک درخواست خود را ثبت کرده و کد رهگیری مربوطه را به بانک عامل تحویل دهند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک‌های مربوطه تا ساعت ۱۵ خدمات تحویل ارز به زائران را انجام می‌دهند، عنوان کرد: زائران با دریافت کد رهگیری می‌توانند با مراجعه حضوری به شعب منتخب تا سقف ۲۰۰ هزار دینار معادل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای افراد بالای ۵ سال، برای تامین ارز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های مربوطه تا ساعت ۱۵ خدمات تحویل ارز به زائران را انجام می‌دهند، عنوان کرد: بانک‌های عامل در تمام طول مسیر در کشور نسبت به تامین ارز اقدام می‌کنند و نیاز به تامین ارز در شهر محل سکونت نیست.

فعالیت باجه اختصاصی تأمین ارز

علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز از آغاز فعالیت باجه اختصاصی و عملیات تأمین ارز زائران اربعین در استان خبر داد و اظهار کرد: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، پارسیان و پست بانک مأموریت دارند در سطح کشور و استان، موضوع تأمین ارز برای زائران اربعین را انجام دهند.

وی از آغاز عملیات تأمین ارز در شعب بانک‌های منتخب در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با تمهیدات انجام شده، باجه مخصوص برای این امر راه‌اندازی شده و با همکاری بانک‌ها در افزایش ساعت اداری به زائران خدمات ارائه ارز هر روزه انجام خواهد شد.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه زائران با زمان‌بندی به شعب بانک‌های منتخب مراجعه و ارز مورد نیاز سفر را تهیه کنند، خاطرنشان کرد: مدیران بانک‌های منتخب نیز باید تمهیدات لازم را برای تأمین ارز مورد نیاز زائران استان از شعب کشوری داشته باشند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول