اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان،دستور کار کانون‌های پرورشی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به عنوان رکن مهم تأمین کننده زمینه بهینه سازی اوقات فراغت یکی از دغدغه های خود را برنامه ریزی برای اجرای برنامه های کاربردی تابستانه برای گروه‌های مختلف اجتماعی قرار داده است.

بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان،دستور کار کانون‌های پرورشی

مژده دستوری در گفت‌وگو با خبرگزارس فارس در شیراز اظهار داشت: در تابستان ۱۴۰۲ به یاری خدای بزرگ و با همت مجموعه مربیان و همکاران کانون استان فارس فعالیت های مراکز کانون در  سه رسته فرهنگی، هنری و ادبی در حال برگزاری است.

وی این فعالیت ها را در قالب کارگاههای تخصصی و عمومی که به صورت حضوری و برخط ارائه می شود عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۵ هزار و ۳۵۹ کودک و نوجوان دختر و پسر با عضویت در مراکز استان از فعالیتهای کانون بهره مند می شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ادامه داد: برگزاری جشن های شروع فعالیت های تابستانی در مراکز کانون با دعوت از اعضا و والدین آنها نیز برنامه ای است که از ابتدای تابستان در دستور کار بوده است.

دستوری افزود: تعداد 564 کارگاه تخصصی حضوری و تعداد 21 کارگاه برخط با عناوین متنوع از جمله پرورش تفکر فلسفی ( گام به گام تا اندیشه)،خوانش متون کهن، مهارتهای مثبت اندیشی، پویانمایی، کاردستی، نقاشی،سفال، شعر و داستان نویسی و نمایش خلاق، نوشتن خلاق، هنرهای تجسمی و ... ویژه کودکان و نوجوانان در حال برگزاری بوده که امید است بیش از پیش با استقبال گسترده هم استانی ها مواجه شود.

وی تشریح کرد: کارگاههای عمومی در قالب فعالیت های کتاب محوری همچون قصه گویی، شعر خوانی، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، معرفی اماکن و شخصیت و... از دیگر برنامه‌های ما است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: در کنار فعالیتهای کتاب محور تعداد ۴۹۳ هزار و ۶۵۹ جلد کتاب در مراکز کانون قابل استفاده برای مخاطبین اسا که تعداد ۱۱۶ هزار و ۹۱۱ جلد کتاب توسط اعضای کانون مورد امانت و مطالعه قرار گرفته است و این مایه خرسندی است. او افزود: مخاطبین این کارگاه‌ها گروه‌های سنی نوباوه، نوجوان، نونهال، نونگاه و نوجوان هستند که سنین ۴ تا ۱۷ سال را در بر می گیرد.

دستوری ادامه داد: علاوه بر فعالیت های اجرایی در کارگاه های تخصصی و عمومی فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ترویج فرهنگ قصه گویی در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی شامل تبلیغات و اطلاع رسانی و دعوت از علاقه مندان به قصه و قصه گویی در گروههای سنی مختلف جهت شرکت در جشنواره انجام می شود که مسئولیت پیگیری برگزاری جشنواره استانی به عهده دبیرخانه  انجمن قصه گویی کانون فارس می باشد.

وی گفت: ادامه تولید مجموعه کتاب های صوتی ویژه کودکان و نوجوانان با تلاش تعدادی از مربیان و کارشناسان در واحد استودیوی کانون فارس نیز انچام شده است.

دستوری درباره برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی ویژه مربیان و پرسنل کانون تشریح کرد: این برنامه با هدف بهبود عملکرد سازمانی از جمله اقدامات غنی سازی اوقات فراغت برنامه ریزی شده است‌.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: شرکت اعضای کانون در مسابقات ملی و بین‌المللی از جمله قصه گویی، نقاشی، داستان نویسی و ... و کسب مدال و موفقیت های چشمگیر در عرصه ملی و بین المللی از اتفاقات خوبی است که هر سال در طول سال و نیز فصل تابستان در کانون رقم می خورد.

دستوری همچنین خاطر نشان کرد: مشارکت با استانداری و دستگاههای مرتبط در برگزاری مناسبت های مختلفی همچون  بزرگداشت هفته دولت و ...از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط کانون است.

وی در پایان گفت: برنامه های اجرایی کانون در تابستان با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ و هنر و ادب بین کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول