اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کربلا آموخت در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم الگو گیری از سیره اهل بیت(ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) به انسان ها آموخت که مرگ با عزت برتر از زندگی با ذلت است و این درس بزرگ به ما می‌آموزد که در مقابل زورگویان و استکبار جهانی مقاومت کرده و در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم.

کربلا آموخت در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، بهنام نظری یکشنبه شب در دومین کنگره ملی شعر عاشورایی که در سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد ساوه برگزار شد،گفت: شعر عاشورایی بیانگر وقایع جانسوز کربلا و امام حسین (ع) است که از قدمت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شعر عاشورایی از اشعار آیینی می‌باشد که از دل برآمده و بر دل همگان می‌نشیند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی اضافه کرد: از نخستین اشعار عاشورایی می‌توان گفتگوی حضرت زینب (س) با برادرش امام حسین (ع) را مثال زد که سرشار از درس و آموزه های زیادی است که با گذشت هزارسال در دلها ماندگار شده است.

وی سرودن اشعار عاشورایی را لطفی الهی برای شاعران آن دانست و گفت: پیوند کلمات در قالب شعر منجر به خروجی غنی در وصف حضرت سید و سالار شهیدان می‌شود و قطعا سرودن چنین اشعاری که به دل همگان مینشیند از اجر بالایی برخوردار است.

وی یکی از دلایل ماندگاری عاشورا را آثار هنری در قالب شعر، تئاتر و نمایش دانست و گفت: هرگاه پای هنر به موضوعات دینی، اجتماعی و فرهنگی باز میشود بازخوردهای مثبتی از آن ساطع میشود که میتواند اثر ماندگاری در جامعه داشته باشد.

نظری بر لزوم الگو گیری از سیره اهل بیت در جامعه تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) به انسان ها آموخت که مرگ با عزت برتر از زندگی با ذلت است و این درس بزرگ به ما می‌آموزد که در مقابل زورگویان و استکبار جهانی مقاومت کرده و در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم.

وی اضافه کرد: شهدای عزیز همچون سردار سلیمانی این شعار امام حسین (ع) را الگوی زندگی خود قرار دادند و جان عزیز خود را برای حفظ و عزت و عظمت اسلام فدا کردند.

اشعار انقلابی مولود شعر عاشورایی است

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که مهمان این برنامه بود با اشاره به جایگاه شعر عاشورایی در فرهنگ و هنر این سرزمین گفتـ:  شعر عاشورایی پس از انقلاب رشد بسزایی داشته و در شاخه‌های مختلفی تولید می‌شود.

علی محمد مودب گفت: اشعار انقلابی مولود شعر عاشورایی است و انسان را در دل عاشورا قرار میدهد و می‌توان گفت نقطه عطفی در شعر عاشورایی است.

وی با قدردانی از عوامل برگزاری این کنگره گفت: استان مرکزی و شهرستان ساوه گام مهمی در احیای شعر عاشورایی دارد و برگزاری چنین کنگره هایی در سطح ملی می‌تواند به تقویت این حوزه منجر شود.

ارسال یک هزار و ۲۰ اثر به کنگره

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به ارسال یک هزار و ۲۰ اثر به این کنگره گفت: آثار ارسالی پس از داوری های انجام شده مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت هشت اثر برگزیده در این کنگره قرائت شد.

حسین محمودی فر گفت: این کنگره با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم از مقام حضرت سید الشهدا و شهدای کربلا و در راستای ترویج ارزش های اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرستان ساوه طی ۱۷ سال اخیر در سطح منطقه ای و استانی میزبان جشنواره شعر عاشورایی بوده است و از سال گذشته با استقبال صورت گرفته این برنامه بصورت ملی برگزار می‌شود.

محمودی فر خاطرنشان کرد: بخش اصلی اشعار این کنگره مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلاست و در بخش ویژه نیز اشعار ولایی و بصیرتی با محوریت شهدای امنیت می‌باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از آثار برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول