اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

در نظر گرفتن ۵۲ تخت بستری برای زوار گرمازده در مرز مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۵۲ تخت بستری برای گرمازدگی زوار با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده است.

در نظر گرفتن ۵۲ تخت بستری برای زوار گرمازده در مرز مهران

غلامرضا علی محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام، شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:جمعیت هلال‌احمر وظیفه امداد و نجات و اسکان اضطراری در بحران‌ها را بر عهده دارد و در مسیر اصلی منتهی به مهران پایگاه‌ های امداد و نجات ثابت، موقت و سیار به شکلی چینش شده‌اند که حد واسط دسترسی پایگاه‌ها از ۱۰ کیلومتر تجاوز نکند در جهت اینکه در صورت بروز حادثه، با کمترین زمان ممکن امدادرسانی شود. 

وی افزود: یکی از تهدید های جدی اربعین امسال بحث گرمازدگی است که در این راستا جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود را انجام خواهد داد. هم در حوزه اتاق‌ های سرد و هم ۵۲ تخت بستری برای گرمازدگی زوار با حضور کادر پزشکی و پیراپزشکی در نظر گرفته شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام یادآور شد: دو دستگاه بالگرد و همچنین تیم‌های آنست یا سگ‌های زنده یاب و جستجوی پهپادی هم در مرز مهران مستقر خواهد شد. 

وی اضافه کرد: با استان واسط عراق هماهنگی‌هایی صورت‌ گرفته که برای حوادث داخل عراق با تلاش‌ های صورت‌ گرفته امکان دسترسی آمبولانس، ست نجات و اتوبوس آمبولانس برای عملیات امداد و نجات فراهم است. 

علی محمدی بیان کرد: پایگاه امداد و نجات پایانه مرزی مهران به‌ عنوان بزرگ‌ ترین و مجهز ترین پایگاه امداد و نجات مرزی کشور در عرض ۵۶ روز در مهران به بهره‌برداری رسید و یک ظرفیت بسیار خوب برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین است که  در جهت اسکان تیم‌های تخصصی درمانی، امداد و نجات، اورژانس خواهران و برادران، مرکز کنترل هماهنگی عملیات‌ های امداد و نجات در دو طرف مرز استفاده خواهد شد. 

وی گفت: در اربعین امسال در صورت بروز هر حادثه آمادگی کاملی برای پاسخ‌ دهی در سریع‌ ترین زمان ممکن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه ست‌ نجات و قریب هزار نیروی عملیاتی در حوزه جوانان، داوطلبان، امدادگران، نجاتگران و کارکنان در ایام اربعین و به‌ خصوص مرز مهران به‌کارگیری خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول