اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حیدری: جلسات سران قوا و هماهنگی بین دولت و مجلس در تصویب برنامه توسعه مصداق تعامل سازنده است

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تعامل خوبی بین مجلس و دولت وجود دارد، گفت: جلسات سران قوا و هماهنگی بین دولت و مجلس در تصویب برنامه توسعه مصداق تعامل سازنده است.

حیدری: جلسات سران قوا و هماهنگی بین دولت و مجلس در تصویب برنامه توسعه مصداق تعامل سازنده است

شهریار حیدری نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس در بررسی طرح ها و لوایح گفت: در حال حاضر در مجلس برنامه هفتم توسعه در حال بررسی است که دولت و مجلس تعاملات کارشناسی و خوبی برای تصویب آن دارند.

وی تاکید کرد:از ویژگی‌های مثبت برنامه هفتم توسعه، تمرکز آن بر رفع مشکلات اجتماعی، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، تهیه مسکن و دیگر موضوعات مهم است که تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این راستا مفید و ضروری است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یکی از موارد خوب دیگر تعامل مجلس و دولت بررسی لایحه بودجه سالانه در مجلس است که با کار کارشناسی دقیق این لایحه در مجلس مصوب و نهایی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه برنامه هفتم در قالب لایحه توسط دولت تنظیم شده و نزدیک به ۸۰ در صد از ملاحظات دولت در مصوبات مجلس تحقق پیدا می‌کند، تاکید کرد: ملاحظات مجلس در بعضی از تبصره‌ها و مواد قانونی اعمال شده که آن هم به دلیل تمرکز اطلاعات در مجلس، بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کشور است. این نظرات موجب پختگی برنامه هفتم و بودجه‌های سالیانه می‌شود.

وی گفت: نواقصی در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم بود که با استفاده از نظر کارشناسان و دستگاه‌های ذی ربط  در کمیسیون تلفیق تصحیح شد. به تبع آن بودجه ۱۴۰۲ نیز مورد اصلاح قرار گرفت.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی دیگر از مواد تعامل بین دولت و مجلس را تصویب بودجه مناسب برای صدا و سیما در برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و گفت: بودجه‌  رسانه ملی بر اساس ماهیت این سازمان در نظر گرفته شد. صدا و سیما یک رسانه ملی است. از این حیث با دیگر رسانه‌ها تفاوت دارد. قاعدتاً رسانه ملی باید از امکانات لازم برخوردار باشد. این سازمان یک تنه در مقابل بسیاری از تهدیدات رسانه‌های معاند قرار گرفته است. قاعدتاً شبکه‌های صدا و سیما باید با این وضعیت توسعه پیدا کنند.

حیدری افزود: علاوه بر این که راهبرد‌های جمهوری اسلامی از طریق رسانه ملی قابل تحقق است. ماهیت و کارکرد صدا و سیما با دیگر رسانه‌ها تفاوت دارد. اثرگذاری صدا و سیما با رسانه‌های دیگر قابل قیاس نیست.

وی به هماهنگی خوب بین قوا و سران سه قوه اشاره کرد و گفت: جلسات سران قوا اختیاری بود. مقام معظم رهبری عنایت کردند و به سران قوا اختیارات لازم را برای تصمیم‌گیری در موارد ضروری و حساس دادند. آن‌ها از اختیارات لازم و پشتیبانی قانونی برخوردار هستند. تاکنون مواردی که به نفع نظام و مردم بوده را به تصویب رساندند.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از تشکیل جلسه سران قوا، کمیته‌هایی جهت بررسی مسائل تشکیل می‌شود. نتایج این کمیته‌ها در اختیار سران قوا قرار می‌گیرد. سران سه قوه بر اساس آن نتایج تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهند. در واقع تصمیمات شورای عالی هماهنگی قوا بر اساس کارشناسی صورت می‌گیرد.

حیدری در خصوص تلاش برخی افراد برای اختلاف اندازی میان قوا، گفت: برخی از مدیران ناکارآمد و ناتوان دولت به دنبال اختلاف بین دولت و مجلس هستند. این دست از مدیران  تجربه کافی برای کار اصولی را ندارند از طرفی مجلس وظیفه نظارتی دارد به همین سبب این افراد به توطئه و تضعیف و حاشیه‌سازی علیه مجلس و دولت دست می‌زنند تا بر رفتار و عملکردشان نظارت نشود.

وی با بیان اینکه این اشخاص آسیب‌های جدی به نظام و مردم دولت و مجلس می‌زنند، افزود: دولت و مجلس تعاملات خوبی داشته و این تعاملات باید ادامه یابد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول