اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه هشدار داد.

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه باشید

سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: افراد با تبلیغ و انتشار آگهی‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیر رایانه، گوشی‌ تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار فرد تماس گیرنده رفته و پس از تعمیر با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌ بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را بدست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از قربانی می‌کنند.

وی  افزود: شهروندان برای تعمیرسیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز بر روی آن اطمینان حاصل کنند.

مرتضوی تصریح کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند و امکان دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال‌سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات و یا اخاذی از آنان کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول