اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

تسلیت کارگردان فیلم اسفند برای مادر شهید هاشمی

دانش اقباشاوی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «اسفند» درگذشت حاجیه خانم اهوازیان مادر شهید علی هاشمی را تسلیت گفت.

تسلیت کارگردان فیلم اسفند برای مادر شهید هاشمی

به گزارش باشگاه توانا، دانش اقباشاوی، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی اسفند (زندگی شهید علی هاشمی) در پیامی درگذشت حاجیه خانم اهوازیان مادر شهید علی هاشمی را تسلیت گفت.

متن پیام دانش اقباشاوی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌المنتصر

به واسطه‌های خانوادگی، از دوران کودکی‌ام، شهید مظلوم علی هاشمی و برخی از یارانش را می‌شناختم اما بختِ آشنایی با خانواده نجیب و مهربانش، اوایل سال پیش بدست آمد. شاید عنایتی شد که توانستم محضر مادرِ مشقت دیده‌ و مقاوم شهید علی هاشمی، حاجیه خانم اهوازیان را نیز درک کنم.

از علاقه‌ی فطری و خاص بین شهید بزرگوار و مادرش مطلع بودم اما وقتی حاج خانم بی‌واسطه و با زبان عربی به من که عرب زبانم از علی گفت، عمیقا درک کردم که چگونه از دامان چنین شیرزن مهربانی، شیرمردی نجیب چون علی هاشمی تربیت شده است. 

او می‌گفت: «چشمانم برای علی کور شوند که از کودکی تا شهادتش فکری جز محبت به مردم نداشت و اندک پول‌های تو جیبی‌اش را پس‌انداز می‌کرد و تحویلم می‌داد که برای همسایه‌های فقیر صبحانه بخرم.»
به‌هر روی می‌دانم که هیچ فرزندی جز یک مادر ندارد، هیچ ایثاری را جز فرزندان مادران انجام نمی‌دهند و هیچ سرزمینی جز با ایثار پاسداری نمی‌شود.

اگر علی هاشمی سردار هور بود به راستی که مادر مکرمه‌اش را می توان «مادر هور » نامید.اکنون پس از سال‌ها فراق، مادر هور دوباره سردار هور را در آغوش می‌کشد.

از طرف گروه فیلم سینمایی « اسفند » ضایعه فقدان جبران ناپذیر این مادر بزرگوار و وارسته را به خانواده یاران و دوستداران فرهنگ ایثار و مهربانی تسلیت عرض می‌کنم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول