اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خوزستانی‌ها در تشییع مادر شهید علی هاشمی سنگ تمام گذاشتند

استاندار خوزستان گفت: امروز خوزستانی‌ها در مراسم تشییع پیکر پاک مادر سردار شهید علی هاشمی سنگ تمام گذاشتند.

خوزستانی‌ها در تشییع مادر شهید علی هاشمی سنگ تمام گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک مادر سردار شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از حضور مردم همیشه در صحنه در این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز خوزستانی‌ها در مراسم تشییع پیکر پاک مادر سردار شهید علی هاشمی سنگ تمام گذاشتند و آمدند که بگویند ما رزمنده‌ها و کسانی را که در راه حق گام برداشتند و علم به دست گرفتند، هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با از دست دادن مادر سرلشکر شهید علی هاشمی ضایعه بزرگی نصیب استان شد. خانه مادر شهید علی هاشمی همیشه پاتوق رزمنده‌ها و بچه مسجدی و مذهبی‌ها بود.

وی اضافه کرد: هر کسی از هر جای کشور به این جا می‌آمد، یک نقطه امید به اسم خانه مادر شهید علی هاشمی داشت.

حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: امیدوارم فرزندان این مادر، خانه‌اش را روشن و پرنور نگه دارند و این آمد و رفت بچه مذهبی‌ها و رزمنده‌ها همچنان صورت بگیرد. این بیت، بیت نور است.

وی تصریح کرد: شهید علی هاشمی در این دنیا به عنوان یک جوان عرب که حماسه‌های بزرگی را خلق کرد، بسیار مورد عزت قرار گرفت.

استاندار خوزستان گفت: مادر شهید علی هاشمی سال‌ها صبر کرد تا این که در نهایت تکه‌هایی از بدن فرزندش پیدا شد و آرامش به خانه‌اش برگشت و باعث افتخار ما نیز شد.

حاجیه خانم «زکیه اهوازیان» مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» معروف به سردار هور و از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، به علت بیماری و کهولت سن روز شنبه ۲۸ مردادماه دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

در چهارم تیرماه سال 1367 دشمن بعثی اقدام به انجام تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی تا آخرین لحظه در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان می‌ایستد و از خاک کشور دفاع می کند و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به شهادت می‌رسند و پیکر پاکشان در جبهه ماند اما سرانجام پیکر پاک وی پس از تفحص و شناسایی، در صبح  روز 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 در یک آیین باشکوه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در اهواز تشییع شد و در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول