اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای ۱۷ طرح آبرسانی در طارم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای طرح عظیم جهاد آبرسانی، امسال ۱۷ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان طارم از توابع استان زنجان اجرایی می‌شود.

اجرای ۱۷ طرح آبرسانی در طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای ۱۷ طرح‌ آبرسانی در طارم جمعیتی افزون بر ۱۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: از این ۱۷ طرح، ۶ طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و شامل احداث شبکه توزیع آب، خط انتقال، احداث مخزن و حفر و تجهیز چاه است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در این شهرستان نیز گفت: احداث قنات آب شرب شهر «آببر» با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، پروژه ترمیم مخزن و احداث خط انتقال شمالی شهر آببر به طول ۶۰۰ متر با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

جزء‌قاسمی به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان طارم نیز پرداخته و بیان داشت: تامین آب شرب روستای «حصارآباد» و احداث قنات در روستاهای «تسکین»، «قاضی بلاغی»، «زره بند»، «مورستان» و «انارستان» در همین راستا انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تامین آب روستای «کمرکوه» در شهرستان طارم نیز آغاز شده و تامین آب روستای «زرنی» در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای «جیا» در این شهرستان هم در دست اجرا بوده و اصلاح شبکه روستای «جزلا» نیز به زودی آغاز می‌شود.

جزء‌قاسمی تصریح کرد: احداث ۵ باب مخزن ذخیره آب در روستاهای «کهیا»، «غلام چم»، «دستجرده»، «گیلانکشه» و «تشویر» با مجموع ظرفیتی معادل یک هزار و ۷۵۰ متر مکعب نیز در شهرستان طارم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اصلاح شبکه در روستای «هزاررود» به طول ۳ کیلومتر و اصلاح شبکه روستای «کمرکوه» به طول بیش از ۲.۶ کیلومتر از دیگر طرح‌های ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در شهرستان طارم است که به اتمام رسیده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول