اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برقراری پروازهای اربعین از فرودگاه زنجان قطعی نشده است

مدیر فرودگاه زنجان گفت: هنوز از سوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چیزی در مورد برقرار پرواز از زنجان به مقصد عتبات عالیات ابلاغ و اعلام نشده است و متولی صفر تا صد این قضیه سازمان حج و زیارت است.

برقراری پروازهای اربعین از فرودگاه زنجان قطعی نشده است

محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با فارس در مورد احتمال برقراری پروازهای اربعین از زنجان به مقصد عتبات عالیات اظهار داشت: هنوز از سوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران چیزی در مورد برقراری پرواز از زنجان به مقصد عتبات ابلاغ و اعلام نشده است.

مدیر فرودگاه زنجان با تقدیر از تلاش‌های مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار زنجان گفت: متولی برقراری پروازها سازمان حج و زیارت است و ما فقط مجری هستیم.

وی با بیان اینکه تا این لحظه مطلبی در مورد برقرار پرواز به مقصد کشور عراق به فرودگاه زنجان ابلاغ نشده است، افزود: در صورت ابلاغ بلافاصله برای مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان آمادگی هر تعداد پرواز را به صورت شبانه‌روزی دارد، افزود: با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی صحبت‌هایی صورت گرفته ولی پروازها هنوز قطعی نشده است.

شایان ذکر است، در حال حاضر فقط پروازهای زنجان به مقصد مشهد در این فرودگاه دایر است و تلاش مسوولان برای راه‌اندازی پرواز در مقاصد دیگر ادامه دارد.

گفتنی است، تاسیس فرودگاه زنجان به سال 1369 برمی‌گردد و این فرودگاه تنها فرودگاه در سراسر استان زنجان است. 

فرودگاه زنجان با ماموریت ارایه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی برای پذیرش پروازها، به‌ منظورحمل و نقل هوانوردی طراحی و احداث شده است. 

این فرودگاه با مساحت 400 هکتار از نوع مرز هوائی و داخلی محسوب می‌شود و در فاصله 15 کیلومتری و در قسمت شمال غربی از شهر زنجان قرار گرفته است.

فرودگاه زنجان در ارتفاع 5 هزار و 382 پا از سطح دریا قرار گرفته و از مجهزترین فرودگاه‌های جدیدالاحداث همسطح خود است که همه مجموعه‌های مورد نیاز یک فرودگاه مرز هوایی با همه تجهیزات مربوطه در آن موجود است.

فرودگاه قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر (متناسب با CAT ایمنی زمینی فرودگاه ) و هواپیماهای متوسط و هواپیماهای بدنه باریک و هواپیماهای سبک و انواع هلی‌کوپتر را دارد.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول