اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پاداش عجیب و باورنکردنی کمک هزینه به دیگران برای سفر اربعین حسینی

خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایام اربعین حسینی، پویش‌های فراوانی تحت اعزام افراد بی‌بضاعت به عتبات عالیات راه‌اندازی شده که خیرین زیادی نیز در این امر پرثواب شریک می‌شوند.

پاداش عجیب و باورنکردنی کمک هزینه به دیگران برای سفر اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، هر ساله تعداد زیادی از عاشقان، محبان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در ایام اربعین حسینی برای زیارت عتبات عالیات و رساندن خود به بین‌الحرمین و تحت قبه خون خدا، به تکاپو می‌افتند.

این محبان حسینی ممکن است در روزهای عادی زندگی خود گاها از جهت اقتصادی و مالی به خود سخت بگیرند تا مبادا در ایام اربعین حسینی در لیست جامانده‌ها نامشان ثبت شود.

اما برخی افراد تمکن مالی و اقتصادی دارند اما به هر دلیلی قادر و توفیق حضور در آن بقاع متبرکه را ندارند که در روایت‌های مکرر بزرگان دین به این افراد سفارش شده تا دستگیر عاشقانی باشند که برای رفتن به کربلا شوق و ذوق دارند اما پول نه!

خوشبختانه در سال‌های اخیر در ایام اربعین حسینی، پویش‌های فراوانی تحت اعزام افراد بی‌بضاعت به عتبات عالیات راه‌اندازی شده که خیرین زیادی نیز در این امر پرثواب شریک می‌شوند.

تجهیز و اعزام سایرین به کربلا در روایت‌های ما نیز به شدت نمایان است، از این رو به یک روایت که بیانگر ثواب عجیب و غریب اعزام دیگران به سفر کربلای معلی است، اشاره می‌کنیم. 

هشام بن سالم: از امام صادق(ع) پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند(هزینه‌هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟

امام صادق(ع) فرمودند: ​

به ازای هر درهمى که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می‌نویسد. 

چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی‌گرداند. 

بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او می‌گردانَد و از وى دور می‌کند و مالش حفظ می‌شود. 

هشَامُ بْنُ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع: قُلْتُ: فَمَا لِمَنْ یُجَهِّزَ إِلَیْهِ وَ لَمْ یَخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِیبُهُ لِقِلَّةِ نَصِیبِهِ‏ قَالَ: یُعْطِیهِ اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ یُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْ نَزَلَ لِیُصِیبَهُ وَ یُدْفَعُ عَنْهُ وَ یُحْفَظُ فِی مَالِهِ

منبع: کامل الزیارت، ص129

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول