اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در سمنان افتتاح می‌شود

استاندار سمنان گفت: ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی هم‌زمان با هفته دولت با اعتبار ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی هم‌زمان با هفته دولت با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۵۲ پروژه عمرانی در استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که نسبت به هفته دولت سال گذشته بالغ بر ۳۹ درصد از لحاظ اعتباری افزایش داشته است.

استاندار سمنان افزود: تعداد ۵۹ پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی نیز در سال جاری و در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که به نسبت ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ۶۴ درصد از لحاظ تعداد و ۶۷ درصد از لحاظ اعتباری افزایش داشته است.

هاشمی ادامه داد: از محل بهره‌برداری از ۵۹ ‌پروژه اقتصادی بخش خصوصی در هفته دولت سال جاری در استان سمنان، زمینه اشتغال ۵۵۳ نفر فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵ درصد افزایش داشته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و پروژه جدید دولتی کلنگ‌زنی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: طی هفته دولت سال جاری، عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت.

هاشمی عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۳ مورد پروژه اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری‌ها نیز با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان آغاز می‌شود که به نسبت سال گذشته بیش از یک‌هزار درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در مجموع آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری در استان سمنان در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۱۰۹ درصد از لحاظ تعداد به نسبت هفته دولت سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

استاندار سمنان ادامه داد: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در هفته دولت سال ۱۴۰۲، دهیاری‌ها با ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۸۶ پروژه، شهرداری سمنان ۵۳ پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ پروژه، شهرداری شاهرود ۴۹ پروژه و توزیع نیروی برق با ۴۷ پروژه در جایگاه نخست تا هفتم قرار دارند.

هاشمی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسؤولان، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان سمنان در همراهی با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت گفت: کسب رتبه برتر در حوزه رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری، راه‌اندازی بالغ بر ۱۲۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد، جذب مطلوب اعتبارات و تسهیلات، خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران، توسعه زیرساخت‌ها در روستاها، توجه به بوم‌گردی و صنایع‌دستی، افزایش ۶۰۰ برابر اعتبارات گردشگری و ۳۳ درصدی صادرات محصولات استان از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهای شاخص استان طی یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه «دولت مردم، فرصت خدمت» شعار هفته دولت سال ۱۴۰۲ است، اضافه کرد: دیدار چهره‌به‌چهره با مردم، خانواده معزز شهدا، سرکشی و بازدید میدانی، حضور در نمازجمعه و افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها از جمله برنامه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۲ در استان سمنان است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای دغدغه‌مندی و مسائل و موارد موجود و طبق برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی افتتاحی و قابل‌بهره‌برداری، از وزرای مربوطه نیز برای حضور در استان دعوت به ‌عمل ‌آمده است که طی هفته دولت شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه از ۲ ماه گذشته، ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: برنامه‌های هفته دولت سال جاری با محوریت مردم و نقش‌آفرینی مؤثر آنان در این استان به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

استاندار سمنان همچنین از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان در همراهی با سیاست‌های دولت مردمی و تحقق جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول