اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

استقرار ۶۶۰ اتوبوس شهری در مرزها برای جابجایی زائران اربعین در خاک عراق+کرایه

امسال برای سهولت تردد زائران اربعین از مرزها به شهرهای عراق، ۶۶۰ اتوبوس شهری از کشورمان در خاک عراق مستقر شده است. رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین می‌گوید: کرایه این اتوبوس‌ها به ازای هر ۱۰ کیلومتر، ۱۰ هزار تومان است.

استقرار ۶۶۰ اتوبوس شهری در مرزها برای جابجایی زائران اربعین در خاک عراق+کرایه

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طی ۲ روز گذشته بیش از ۱۳۰ هزار زائر اربعین از مرزهای زمینی به زیارت اربعین مشرف شدند. همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام‌ کرده و مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

۶۶۰ اتوبوس شهری در خاک عراق برای انتقال زائران در مرزهای خروجی مستقر شدند

حسین نظری، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی و توافق با طرف عراقی تعدادی اتوبوس شهری در خاک عراق مستقر می‌شود، می‌گوید: ۶۶۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزها استقرار پیدا کرده و زائران را به سمت نخستین شهرهای مرزی عراق منتقل می‌کنند.

بر همین اساس، اتوبوس‌های شهری مستقر در خاک عراق، زائران کشورمان را از مرز مهران به کوت و از کوت تا بدره، از مرز شلمچه تا بصره و از مرز خسروی تا حسینیه جابجا خواهند کرد.

کرایه اتوبوس‌ها تا نزدیک‌ترین شهرهای مرزی عراق

نظری درباره هزینه اتوبوس‌های شهری کشورمان در خاک عراق می‌افزاید: کرایه اتوبوس‌های ایرانی در خاک عراق از ورودی عراق به سوی شهرها به ازای هر ۱۰ کیلومتر حدود ۱۰ هزار تومان است.

  فاصله مرز شلمچه تا شهر بصره ۲۰ کیلومتر، فاصله مهران تا کوت ۸۲ کیلومتر، فاصله کوت تا بدره ۶۸ کیلومتر است.

به گزارش فارس، اتوبوس‌های شهری در روزهای اخیر وارد خاک عراق شده‌اند و بر اساس تعداد زائران حاضر در مرزها در اختیار زائران قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه بسیاری از زائران از مرز مهران وارد عراق می‌شوند، بیشتر اتوبوس‌ها در خاک عراق و مرز زرباطیه استقرار پیدا کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول