اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خط ریلی تهران- کربلا راه‌اندازی شد

مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر از راه‌اندازی قطار یزد-خرمشهر به منظور انتقال زائران از شرق کشوربه مرز شلمچه خبر داد.

خط ریلی تهران- کربلا راه‌اندازی شد

«غلامحسین فارسیان» مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار کرد: تعداد دو رام قطار ویژه انتقال زائران اربعین از شهر خرمشهر به مرز شلمچه به این پایانه وارد شده و فعالیت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین خط ریلی یزد به خرمشهر نیز راه‌اندازی شده تا زائران از غرب کشور بتوانند به این طریق نیز خود را به مرز شلمچه برسانند.

مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر، تصریح کرد: این قطار در ٩ شهریور ماه ساعت ١۶:٣٠ از یزد به مقصد خرمشهر حرکت خواهد کرد و برگشت آن نیز روز سه‌شنبه ١۴ شهریور ماه ساعت ١٨:٣٠ از مبدا خرمشهر به سمت یزد برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: قیمت بلیت این قطار از یزد به خرمشهر ۴٩٩ هزار و٣۵٠ تومان است که زائرین می‌توانند روز یکشنبه ٢٩ مرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

فارسیان ادامه ادامه داد: همچنین پیش‌فروش بلیط قطار تهران به کربلا از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است، بلبط این قطار از طریق درگاه اینترنتی raheparvaz.com پیش فروش می‌شود و در تاریخ ۳۱ مردادماه اولین حرکت خود را از تهران رقم می‌زند.

وی در خصوص هزینه بلیط این قطار، گفت: هزینه این قطار ترکیبی است به گونه ای که قطار چهار تخته آن از مبدأ تهران تا خرمشهر برای هر نفر ۳۹۰ هزار تومان است که مسافران پس از رسیدن به شلمچه توسط اتوبوس با طی ۳۰ کیلومتر وارد خاک عراق شده و در آن سوی مرز با قطار بصره به کربلا راهی عتبات عالیات خواهند شد.

مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر با بیان اینکه مدت سیر این قظار از تهران تا شلمچه ۱۸ ساعت است،یادآور شد: سه نمونه قطار عراقی طی ۸ ساعت از بصره تا کربلا طی مسیر خواهد کرد، برای قطار با واگن اتوبوسی عراقی برای هر نفر ۹۶۰ هزار تومان، قطار واگن اتوبوسی عراقی ویژه ۱ میلیون ۱۰۰ تومان و قطار ۴ تخته عراقی از بصره تا کربلا ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان نرخ تعیین شده است.
فارسیان خاطرنشان کرد: حرکت این قطار طی روزهای ۳۱ مرداد، ۴ شهریور، ۲۵ شهریور، ۲۸ شهریور، اول مهر ماه و چهار مهرماه انجام خواهد شد و برگشت آن نیز، در روزهای ۷ شهریور، ۱۱ شهریور، ۱ مهر، ۴ مهر، ۸ مهر و ۱۱ مهر با ظرفیت ۳۵۰ نفر انجام خواهد گرفت، ظرفیت این قطار مشخصاً برای ایام اربعین است و پس از آن ممکن است مشمول افزایش شود.

وی تصریح کرد: زمان حرکت قطار تهران به کربلا را در روزهای یاد شده، ساعت ۱۹:۱۵ و ۱۱:۴۰ از مبدا تهران خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول