اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سهم استان زنجان از تولید کشور رو به رشد است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سهم استان از تولید کشور رو به رشد است، گفت: تولید ناخالصی داخلی یا GDP یکی از مهمترین مفاهیم اقتصادی است و این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است.

سهم استان زنجان از تولید کشور رو به رشد است

احمد خداوردی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس به رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اشاره کرد و اظهار داشت: رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان همچنین به رشد اعتبارات هزینه‌ای استان اشاره کرد و گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان هم در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: رشد منابع مشمول بودجه استانی در سال‌جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۶۶.۷ درصد است.

خداوردی با بیان اینکه سهم استان از تولید کشور رو به رشد است، افزود: تولید ناخالصی داخلی یا GDP یکی از مهمترین مفاهیم اقتصادی است و این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان همچنین از کسب رتبه نخست استان زنجان در توسعه زیر ساخت داده مکانی در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با توجه به مجموعه اقدامات انجام گرفته در ارتباط با توسعه زیرساخت داده مکانی به عنوان استان برتر در سال ۱۴۰۱ در بین ۳۱ استان کشور برگزیده شد.

 وی در ادامه به اقدامات انجام شده در چهار ماهه نخست سال‌جاری در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: برگزاری دو دوره آموزش و توانمندسازی رابطین پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، برگزاری بیش از ۳۰ جلسه مشورتی با پژوهشگران طرح‌های در دست انجام، تشکیل بانک مرکز اسناد برای بهره‌برداری از پژوهش‌های خاتمه یافته، احضاء نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان و ... از جمله اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش است.
پایان پیام /۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول