اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ماجرای برنجکاری در مجموعه ورزشی علی‌آباد یاسوج چیست؟+فیلم

موضوع از این قرار است یک مجموعه ورزشی که شامل چند سالن ورزشی ست، ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر زمین خالی دارد که در میان یک مزرعه بزرگ شالیزار محصور است و مدتی است در آن برنجکاری می‌شود.

ماجرای برنجکاری در مجموعه ورزشی علی‌آباد یاسوج چیست؟+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ طی روزهای اخیر موضوعی در اطراف شهر یاسوج و در منطقه علی آباد سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شد مبنی بر اینکه بخشی از زمین یک مجموعه ورزشی در روستای علی‌آباد زیر کشت برنج رفته است.

موضوع از این قرار است که یک مجموعه ورزشی که شامل چند سالن ورزشی بوده و این مجموعه ورزشی به میزان ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر زمین خالی دارد در میان یک مزرعه بزرگ شالیزار محصور است.

طبق دیده‌ها و شنیده‌ها نگهبان این مجموعه وقتی می‌بیند که در اطراف مجموعه مزرعه برنج بوده و آب نیز به اندازه کافی از این محل عبور می‌کند زمین خالی مجموعه ورزشی را زیر کشت برنج می‌برد.

به گفته اهالی و عابران این زمین سال‌های سال است که بدون استفاده در این مجموعه ورزشی قرار داشته و هیچگونه استفاده‌ای از آن نمی‌شود چرا که در این مجموعه ورزشی تنها و تنها سالن‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در همین خصوص عین الله دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه این زمین هیچ گونه استفاده‌ای تا امروز در حوزه ورزشی نداشته یادآور شد: اما به دلیل حساسیت‌هایی که طی چند روز اخیر ایجاد شده نگهبان این مجموعه را مورد بازخواست قرار داده و از او تعهد گرفته‌ایم.

اما یکی از کارکنان ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه چرا باید این موضوع مورد سوژه رسانه‌ها قرار گیرد اظهار کرد: به نظر ما این کار را باید خوش سلیقگی نگهبان دانست زیرا در وضعیت کنونی که کشور و استان نیاز به تولید دارد چرا باید سوژه‌هایی را که به کشور و بیت‌المال ضرر وارد می‌کند رها کرده و تنها به این موضوع بپردازیم.

او می‌گوید: در حالی که نگهبان مجموعه وقتی می‌بیند زمین سال‌های سال است مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و آب فراوان و به اندازه کافی در این نقطه وجود دارد او نیز ترجیح می‌دهد که زمین بلا استفاده نماند و حداکثر استفاده از آن شود.

این کارمند اداره ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است نگهبان ‌نمی‌خواهد زمین را تصاحب کند چرا که این زمین مربوط به دولت است اما وقتی هیچ گونه استفاده‌ای از آن نمی‌شود سوال من از شما این است آیا کار خلاف عرف و اخلاق انجام شده هر چند که نباید از اراضی دولت برای کار شخصی استفاده کرد اما به نظر ما می‌توان با موافقت ادره‌کل ورزش از چنین اراضی برای کمک به رشد تولید استفاده کرد.

یکی از اهالی منطقه هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این که زمین سال‌های سال است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود اظهار کرد: به نظر من برنجکاری نگهبان مجموعه کار خلاف قانون نیست هر چند که معتقدم می‌بایست چنین کارهای خوبی حتما با مجوز اداره و سازمان مربوطه صورت گیرد اما اصل قضیه را نه تنها کار بدی نمی‌دانم بلکه معتقدم باید از وجب به وجب زمین در این کشور برای کمک به رفع تنگناهای اقتصادی استفاده کرد. 

به گزارش فارس؛ نتیجه این که اولا می‌بایست چنین اقداماتی در اراضی دولتی تنها با موافقت خود دستگاه صورت گیرد و کارمند و نگهبان مجموعه نباید و نمی‌تواند بدون هماهنگی و موافقت مجموعه دولتی چنین اقدامی را انجام دهد.

اما با جمع‌بندی موضوع می‌توان به این نتیجه رسید که در سال‌هایی که کشور به تولید نیاز دارد می‌توان از همه ظرفیت‌ها برای کمک به رشد تولید در کشور و استان و به صورت قانون‌مند استفاده کرد که متاسفانه ظرفیت‌های بسیار زیادی در کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به رشد تولید مغفول مانده و بسیاری از اراضی دولتی در استان بلا استفاده هستند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول