اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای 4 کیلومتر خط انتقال آب در راستای بهره مندی مشترکین اراکی از آب سد کمال صالح

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از بهره برداری از خط انتقال آب چاه‌های کرهرود به مخزن الغدیر به طول 4 کیلومتر خبر داد.

اجرای 4 کیلومتر خط انتقال آب در راستای بهره مندی مشترکین اراکی از آب سد کمال صالح

حشمت‌اله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از بهره‌برداری خط انتقال آب چاه‌های کرهرود به مخزن الغدیر به طول 4 کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: به منظور اختلاط مناسب آب چاه‌های این شهر با آب ورودی از سد کمال صالح و  افزایش کیفیت و مطلوبیت آب، اجرای خط انتقال آب به طول 4 کیلومتر از چاه‌های مورد نظر به مخزن الغدیر واقع در کمربندی به اتمام رسید.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش حجم ذخیره آب در سد کمال صالح با ترکیب آب از چاه‌های موجود، کیفیت و کمبود در شهر اراک را جبران کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی  افزود: در بهره‌مندی از آب چاه کیفیت در حد استاندارد است و روزانه و به طور مستمر آزمایش در سطح شبکه توزیع انجام می‌شود.

عباسی کیفیت آب شرب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی دانست و بیان کرد: در مرکز بهداشت استان مرکزی به عنوان ناظر سلامتی آب هر روز بهداشت آب زیر نظر  ناظرین  در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی هزینه اجرای این پروژه را 144 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از آب شهر اراک توسط آب سد کمال صالح تامین و باقی آب مورد نیاز این کلانشهر ، توسط  ۲۴ حلقه چاه اطراف اراک تامین می‌شود.

به گفته وی ۶۰ درصد از جمعیت شهری اراک از آب شرب سد کمال صالح استفاده می‌کنند که با تکمیل رینگ شمالی این میزان به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول