اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ورود شهرداری سنندج به کودکان کار با اختصاص یک ساختمان

شهردار سنندج گفت: شهرداری خود را وظیفه‌مند در ورود به مسائل اجتماعی حوزه شهر و شهروندان می‌داند و با همین نگاه در خصوص ساماندهی کودکان کار نیز ورود کرده و ساختمانی را برای آنان اختصاص داده‌ایم.

ورود شهرداری سنندج به کودکان کار با اختصاص یک ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی شامگاه امروز در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: شهرداری و شورای در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی تمام قد ایستاده و در این حوزه از هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: با همین نگاه و با همراهی بسیار خوبی که در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در سطح مرکز استان افتاده که نمونه موفق آن کمپ ماده 16 بود.

شهردار سنندج اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه‌سرا به عنوان دیگر نیاز مهم در تکمیل حلقه مقابله با اعتیاد از دیگر موضوعاتی بود که شهرداری ورود کرد و اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان را به تجهیز این مکان اختصاص دادیم.

رشیدی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی برای ورود خیرین و همچنین نقش‌آفرینی خانواده‌ها در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد گفت: نباید ایجاد این ظرفیت‌ها به نوعی موجب بی‌تفاوتی خانواده‌ها نسبت به معتادین شود.

شهردار سنندج ادامه داد: کاهش آمار افراد خود معرف در کمپ ماده 16 و سایر کمپ‌های ترک اعتیاد را باید جدی بگیریم و در این راستا دنبال انجام سازوکارهای علمی و قابل عملیاتی شدن باشیم.

وی اذعان کرد: باید با انجام کار مطالعاتی و آسیب‌شناسی دقیق در مورد چرایی کاهش آمار معتادین خودمعرف و ارائه راهکارهای لازم برای رفع این مشکل زمینه را برای اجتماعی‌تر کردن هرچه بیشتر مقابله با اعتیاد و نقش‌آفرینی بیشتر خانواده‌ها در این خصوص فراهم سازیم.

شهردار سنندج با بیان اینکه فعالیت کمپ ماده 16 آقایان و در ادامه اجرای فازهای بعدی و ایجاد کمپ ماده 16 بانوان نباید موجب بی‌تفاوت شدن خانواده‌ها نسبت به عضو معتادشان شود، گفت: به یک بسته و راهکار عملی در این خصوص نیاز داریم.

شهردار سنندج اضافه کرد: شهرداری خود را وظیفه‌مند در ورود به مسائل اجتماعی حوزه شهر و شهروندان می‌داند و با همین نگاه در خصوص ساماندهی کودکان کار نیز ورود کرده و ساختمانی را برای آنان اختصاص داده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در مورد موضوع تنها کمپ خصوصی ترک اعتیاد بانوان به جهت جنس کار و مخاطبی که دارد نگران تعطیل شدن و عدم ادامه کار بودیم.

حسین رسولی ادامه داد: این کمپ در سال گذشته  150 نفر بانو را که 50 درصد آنها تکراری بوده‌اند پذیرش کرده است.

به گفته وی، 48 نفر از بانوان معتاد پذیرش شده در این کمپ اجباری و 102 نفر به صورت خود معرف بوده است.

رسولی با بیان اینکه فعالیت کمپ ماده 16 و ماده 15 در مرکز استان ضرورت دارد گفت: نباید تجربه‌ای که در کمپ ماده 16 مردان که منجر به افزایش آمار معتادین متجاهر و کاهش آمار خودمعرف ها شده را تکرار کنیم ایجاد کمپ ماده 16 بانوان بدون فعالیت کمپ ماده 15 این تجربه را تکرار خواهد کرد.

وی گفت: نداشتن ودیعه برای اجاره مکان دلیل اصلی عدم تمایل مدیریت کمپ خصوصی بانوان و خالی کردن فضای موجود است که اگر در این خصوص چاره اندیشی صورت بگیرد می توانیم هرچه زودتر این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی در مورد بحث تپه میدان نبوت و وجود معتادین در این نقطه هم گفت: چندین مرحله با حضور نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی برای ساماندهی این وضعیت ورود کرده‌ایم اما مشکل اصلی کودکانی هستند که در دل این خانواده‌ها زندگی و حاضر به جدا شدن از والدین خود نیستند.

رسولی گفت: انتقال این کودکان به مراکز نگهداری بهزیستی بدون ورود دادستان ممکن نیست و باید دستور قضایی در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام 2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول