اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ظرفیت های اقتصادی تایباد باید بالفعل شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد گفت: ظرفیت های اقتصادی این شهرستان مرزی باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

ظرفیت های اقتصادی تایباد باید بالفعل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، یوسف یوسفی امشب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مرزی تایباد، در همسایگی کشور افغانستان، ظرفیت های اقتصادی بالایی دارد که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد افزود: ظرفیت های این منطقه در پنج حوزه دسته بندی می شود که شامل گذرگاه مرزی دوغارون، انرژی های پاک، گردشگری، ذخایر معدنی و کشاورزی و دامپروری هستند.

وی ادامه داد: این ظرفیت های بالقوه، امکان سرمایه گذاری و اشتغالزایی را در تایباد فراهم می کند و می تواند باعث افزایش سطح معیشت مردم و درآمدزایی شود.

یوسفی بیان کرد: امروزه ایجاد یک کسب و کار علاوه بر ایده و سرمایه، نیازمند شتاب دهنده است که این مهم در تایباد وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد تصریح کرد: شتاب دهنده، معرفی کننده ظرفیت های بالقوه است که رسانه ها نقش بسزایی در این حوزه دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تایباد بر سر راه ابریشم و در مسیر گردشگری آسیای میانه به اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار دارد و نیز یکی از کریدورهای بادی کشور است.

یوسفی اذعان کرد: تایباد با ۱۷ میلیون تن ذخیره معدنی، محلی برای فعالیت صنایع تبدیلی و شرکت های دانش بنیان معدنی می تواند باشد و همچنین با واردات سنگ های قیمتی از افغانستان، هنر و صنعت گوهرتراشی در این منطقه رونق گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهرستان، قدرت اجرایی و بودجه مصوبی ندارد؛ اما وظیفه آن انعکاس مطالبات، کاستی ها، ظرفیت ها و درخواست های مردمی به دستگاه های اجرایی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول