اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی معرفی شود

امام جمعه شهرستان مهران گفت: از ابتدای محرم امسال تا دهم محرم ۲۴۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کرده اند و با توجه به این امر، مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی معرفی شود.

مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله امینی امام جمعه شهرستان مهران، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهران گفت: فقط در محرم امسال از ابتدای محرم تا دهم محرم ۲۴٠ هزارنفر زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند در حالی که آمار سال گذشته ۱۵۹ هزار نفر بود لذا پیشنهاد می‌شود که با توجه به این امر، مهران به عنوان منطقه ویژه فرهنگی معرفی شود. 

وی با انتقاد از رویکرد و عملکرد صدا و سیما در تبلیغات برای تردد و عبور از سایر مرز های غرب کشور به کشور عراق افزود: صدا و سیما با رعایت مؤلفه‌ های تبلیغات درست، از تخریب مرز مهران پرهیز کند.

امام جمعه مهران یادآور شد: تقدیر از مردم مهران که به رایگان پذیرای زائران و مهمانان هستند ضروری است و بر ممنوع کردن تغییر کاربری مواکب از خدماتی به تجاری تأکید کرد.  

وی گفت: تمام زیرساخت های اربعین در مناطقی خارج از شهر مهران است و زیرساخت‌ های اربعین در داخل شهر مهران بسیار ضعیف است و لازم است که مسئولان به این امر توجه کنند. 

حجت السلام‌ و المسلمین امینی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که اربعین یک امر جهانی است و باید جهانی‌تر شود، گفت در این راستا برگزاری کنگره جهانی اربعین با دعوت از دانشمندان و متفکران دنیا با رایزنی با نهادهای فرهنگی قابل انجام است.  

وی با اشاره به اینکه اصل رویداد اربعین فرهنگی است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ که رویداد بزرگ اربعین در مهران شکل گرفته است در این مدت ، بودجه فرهنگی برای اربعین در نظر گرفته نشده است و لازم است که به این مهم نیز توجه شود.  

وی تصریح کرد: جهت احترام هر چه بیشتر به زائرین اربعین، نهاد های مختلف فراجا در انتخاب اعضای یگان های ویژه اعزامی به مهران از حفاظت، بازرسی و عقیدتی کمک گرفته و افراد فاضل را گزینشی انتخاب کنند و به مهران بفرستند و  اعزام نیروهای یگان ویژه به مرز مهران، گروهانی و گردانی انجام نگیرد.  

امام جمعه مهران در پایان این نشست پیشنهاد کرد: اربعین از ذیل اداری بودن و وزارتی بودن بیرون آمده و ذیل شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، لازم به ذکر است پیشنهادات امام جمعه شهرستان مهران با استقبال اعضاء و میهمانان به تصویب رسید.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول