اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فعال شدن سامانه جامع اموال تملیکی از ابتدای شهریورماه در کشور

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: سامانه جامع اموال تملیکی(سامانه سیادت) از ابتدای شهریورماه سال جاری در سطح کشور فعال خواهد شد.

فعال شدن سامانه جامع اموال تملیکی از ابتدای شهریورماه در کشور

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید عبدالمجید اجتهادی ظهر امروز شنبه ۲۸ مردادماه در مراسم تودیع و ‌معارفه مدیرکل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کرمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری تکلیف شرعی در بحث مبارزه با قاچاق کالا کرده‌اند و فرمودند« همه دستگاه‌های که به‌نحوی در مبارزه با قاچاق دخیل‌اند واجب است که سهم خود را ادا کنند».

 وی عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعیین‌تکلیف کالاهای قاچاق است. ما در زمینه مبارزه با قاچاق قطعا موفق نبوده‌ایم و شاید به خاطر این است که سامانه‌هایی که در قانون مبارزه با قاچاق مصوب سال ۱۳۹۲ قانون‌گذار تکلیف در باب پیشگیری از قاچاق کرده، هنوز ایجاد نشده است.

 مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در قانون مبارزه با قاچاق، بحث پیشگیری بسیار بی‌نظیر است و در هیچکدام از قوانین کیفری اینگونه که قانون‌گذار پیشگیری را مقدم بر مبارزه دانسته است، وجود ندارد، اما در زمینه پیشگیری اقدامات خوبی شکل نگرفته است.

اجتهادی افزود: اگر قوانین و مقررات اصلاح می‌شد و دقیق آنها را اجرا می‌کردیم ما مجبور نبودیم در زمینه ۱۲۷ هزار تن ذرت با مشقت روبه‌رو شویم.

 وی عنوان کرد: سال گذشته در استان هرمزگان در زمان کمتر از یک هفته با همکاری گمرک، اداره بندر، پیگیری ویژه دادستان و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، ۴۳۶ کانتینر در یک زمان منهدم شدند، این کالاها سال‌ها در گمرک مانده بودند و اگر مقررات به‌موقع و درست اجرا شود، نباید کالایی اینقدر رسوب شود.

 معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز داشت: برخی از کالاهایی که در انبارها مانده مربوط به دهه ۹۰ است و تازه با بازبینی‌های صورت گرفته کشف می‌شود و همه این‌ها اموال، سرمایه‌های مردم و مملکت هستند که به آنها توجه نشده است.

اجتهادی بیان کرد:اموال تملیکی، سازمان بین قوه‌ای است و باید دستگاه‌های مختلف کنار هم قرار  داشته باشند.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: سامانه جامع اموال تملیکی(سامانه سیادت) از ابتدای شهریورماه سال جاری فعال خواهد شد و همچنین بحث ارتباط سیستمی بین سازمان اموال تملیکی و دستگاه‌های مراجعه رسیدگی کننده، گمرک و سایر دستگاه‌های مسوول راه‌اندازی می‌شود که این سامانه پایه‌ای برای مبارزه با قاچاق است.

وی افزود: این سامانه در ۷ استان‌ کشور یعنی گلستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، ایلام و کردستان استقرار یافته و امیدواریم بزودی در سراسر کشور فعال شود.

 اجتهادی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه از یک رانت که در زمینه حراج‌های حضوری اتفاق می‌افتاد، جلوگیری کردیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: ارتقاء سطح ادارات اموال تملیکی به اداره کل یکی از اقدامات دولت سیزدهم است و همچنین ما توانستیم از سازمان امور استخدام کشوری ۴۹ کد مدیرکلی برای این سازمان دریافت کنیم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول