اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن دوام انقلاب اسلامی است

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهدای والامقام بهترین الگو برای جوانان هستند و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضامن دوام انقلاب اسلامی است.

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن دوام انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس برزگر، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان طارم که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان عضو در این شورا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تبریک روز آزادگان، به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و اظهار کرد: اگر روحیه ولایت‌مداری در بین مردم نبود، قطعا هجمه‌های دشمن مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می‌کرد. 

سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه امنیت کشور را مرهون خون شهیدان والامقام هستیم، افزود: در راستای پاسداشت خون شهیدان باید جایگاه‌ ویژه‌ای برای جامعه ایثارگری قائل شد و این قشر باید مرجعیت اجتماعی داشته باشند.

وی، آزادگان را میراث‌داران شهدای گرانقدر دانست و ادامه داد: آزادگان سرافراز باید خاطرات خود و رشادت شهدای والامقام را بیان کنند تا سیره و منش شهدا به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان نهادینه شود. 

برزگر همچنین خواستار معرفی شهدا به نسل جوان از طریق ابزارهای نوین هنری شد و ادامه داد: شهدا الگوی ایثار و استقامت هستند و باید هنرمندانه به عنوان قهرمان به نسل جوان جامعه معرفی شوند. 

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر نیز در این جلسه شهدا را قهرمانان ملی کشور خواند و اظهار کرد: در سال‌جاری 37 نفر در راه حفظ امنیت کشور به درج رفیع شهادت نائل آمدند که این موضوع یعنی امنیت هزینه دارد. 

امام جمعه آب‌بر با تاکید بر ادامه جهاد تبیین در جامعه، تصریح کرد: باید سیره شهدای گرانقدر به نسل‌ آینده تبیین و ارائه شود تا نسل آینده به موضوع آگاه شود، چرا که با وجود رشادت شهدا بعد از انقلاب وجبی از خاک کشور به دست دشمن نیفتاده است. 

در ادامه جلسه رضا انبارلو، فرماندار طارم با اشاره به حمله تروریستی در شاهچراغ گفت: دشمنان ایران فکر می‌کنند با این اقدامات کورکورانه می‌توانند جلوی حرکت نظام را بگیرند در حالیکه همواره نقشه آنها نقش برآب خواهد شد.

فرماندار طارم از شهدا و ایثارگران به عنوان سرمایه معنوی کشور یاد کرد و افزود: شهدا و ایثارگران ثابت کردند که از حریم ولایت و وطن چگونه باید دفاع کرد و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند. 

وی اقتدار ایران در منطقه را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان دانست و ادامه داد: باید از این سرمایه‌های معنوی بهره کافی برده و این عزیزان را به نسل جوان خوب معرفی کنیم. 

انبارلو نقش دانشگاه‌ها و مدارس کشور را در تبیین جایگاه شهدا مهم توصیف کرد و گفت: باید از تصاویر، زندگی‌نامه و صایای شهدا در فضاسازی مراکز آموزشی بهره‌مند شد که قطعا تاثیرگذار بوده و هرچه بصیرت افزایی را در این زمینه افزایش یابد دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان سفیرانی در خانواده‌ها باشند تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند. 

در ادامه این جلسه همچنین مشکلات جامعه ایثارگری شهرستان بررسی و پیگیری شد. 

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول