اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تمهیدات الحشد الشعبی در دیالی در آستانه اربعین حسینی (ع)

سازمان الحشد الشعبی عراق از 2 برابر شدن شمار نیروهای آماده‌باش امنیتی در دیالی در آستانه اربعین حسینی (ع)، خبر داد.

تمهیدات الحشد الشعبی در دیالی در آستانه اربعین حسینی (ع)

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «الحشد الشعبی» عراق، امروز (شنبه، ۱۹ آگوست)، از دو برابر شدن نیروهای آماده‌باش امنیتی و رسیدن به شمار آن به ۲ هزار نیرو در استان دیالی خبر داد.  

«محمد التمیمی» از رهبران سازمان «الحشد الشعبی» عراق، امروز در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: همزمان با شروع حرکت زائران کربلای معلی از گذرگاه «المنذریه» در شرق دیالی، شمار نیروهای مسؤول تامین امنیت زیارت اربعین حسینی (ع)، دوبرابر و به دو هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی،  سه وظیفه اصلی را برعهده گرفته‌اند که شامل تامین امنیت موکب‌های حسینی (ع) و جاده‌های اصلی برای زائران، هماهنگی با بقیه تشکیلات فرماندهی عملیات دیالی برای جلوگیری از هرگونه خطری که امنیت زائران را تهدید کند و نیز گشت‌زنی ناگهانی در مناطقی که ممکن است منبع تهدید امنیتی باشد، است».

التمیمی توضیح داد: طرح امنیتی مذکور طبق توافقات صورت گرفته در هشت محور اصلی که تیپ‌های الحشد الشعبی در آن مستقر می‌شوند، اجرا می‌شود و شش تیپ الحشد الشعبی مسئول تامین امنیت و ثبات داخلی در این ایام است. 

چهارشنبه پیش (۱۶ آگوست)، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق با سفر به استان دیالی در شرق این کشور، در نشست با حضور فرماندهان ارتش، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی مستقر در استان دیالی تصریح کرد که بیش از ۴۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت پیاده‌روی زیارت اربعین در دیالی مستقر شده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول