اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل استحکامات نظامی ایجاد می‌کند

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که به علت استقرار تکاوران حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با هرگونه حمله غافلگیرانه در حال ایجاد استحکامات درمنطقه الجلیل است.

رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل استحکامات نظامی ایجاد می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به‌تازگی تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای حملات غافلگیرانه جنبش حزب‌الله لبنان آماده می‌‌کند.

روزنامه «العربی الجدید»، ظهر امروز (شنبه) گزارش داد «یوآف زیتون» خبرنگار نظامی یدیعوت آحارانوت خبر داده ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد استحکامات در منطقه الجلیل (شمال فلسطین اشغالی) است.

براساس این گزارش، آنچه باعث تشدید تحرکات و فعالیت‌های ارتش در مرزهای شمالی شده، استقرار تکاوران یگان «رضوان» حزب‌الله در مرزها بوده است.

یدیعوت آحارانوت در عین حال نوشت در حالی که قدرت بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش است و چالش‌های موجود در برابر ارتش گسترش می‌یابد، حزب‌الله جرأت بیشتری پیدا کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای تضمین آرامش در مرزهای شمالی در پی اقدامات حزب‌الله باعث عصبانیت شماری از فرماندهان نظامی این رژیم شده است.

یدیعوت آحارانوت در این باره گزارش داد سرهنگ «سیون بلوخ» فرمانده تیپ ۷۶۹ و مسئول تأمین امنیت منطقه‌های مزارع شبعا و «اصبع الجلیل» در جریان سخنرانی اخیر خود به مناسبت پایان دوران فرماندهی‌اش در تیپ ۷۶۹ از سیاست‌های کابینه و ارتش برای تقابل با حزب‌الله و روی آوردن به موضع دفاعی در مواجهه با این جنبش به صورت ضمنی انتقاد کرده است.

این رسانه در ادامه افزود شماری از افسران برای مشخص شدن خطوط مرزی با لبنان به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) متوسل شده‌اند.

آحارانوت همچنین خاطرنشان کرد که فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار ایجاد استحکامات در خطوط مرزی دریای مدیترانه و کوه‌های «الشیخ» شده، اما کابینه پیشین این رژیم تنها ۴۰۰ میلیون شکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای این طرح اختصاص داده بوده که این مقدار تنها برای یک سوم این مسافت کافی بوده است.

این روزنامه می‌گوید «لشکر الجلیل» مسئول تامین امنیت منطقه الجلیل در شمال فلسطین که در جنگ با حزب‌الله نقش مهمی برعهده داشت، اکنون خواستار تحقق دو هدف متناقض است. طبق این گزارش، این لشکر از یک سو خواستار عدم انجام عملیات علیه شهروندان لبنانی و نیروهای حزب‌الله شده چراکه این اقدام ممکن است به جنگی فراگیر منجر شود، و از طرف دیگر خواستار پاسخ شدید به «اقدامات تحریک‌آمیز» حزب‌الله شده است.

یدیعوت آحارانوت در ادامه می‌نویسد که حزب‌الله «دشمن شماره یک اسرائیل» است و حدود ۲۰۰ هزار موشک و سامانه پدافندی پیشرفته در اختیار دارد که عملا قدرت مانور نیروهای هوایی اسرائیل را در حریم لبنان کاهش داده است.

این روزنامه در پایان با اشاره به توانمندی‌های «پیشرفته و کشنده» حزب‌الله در زمینه راکتی و تک‌تیراندازی‌های این جنبش می‌افزاید حملات حزب‌الله بسیار شدیدتر از حملات حماس و جهاد اسلامی خواهد بود و حزب‌الله قادر است چهار برابر تعداد موشک‌هایی که این دو جنبش در یک روز جنگی شلیک می‌کنند، به سمت مواضع اسرائیلی شلیک کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول