اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

احداث 21 هزار واحد مسکونی روستایی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از تعداد 25 هزار واحد مسکونی، 21 هزار واحد روستایی و تعداد 3947 واحد در شهرهای استان در حال ساخت است .

احداث 21 هزار واحد مسکونی روستایی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بیک مداح گفت: از تعداد ۲۵ هزار واحد مسکونی، 21 هزار واحد روستایی و تعداد 3947 واحد در شهرهای استان در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر این تعداد واحد ، 1405 قطعه واگذاری زمین بصورت انفرادی به متقاضیان صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: شاخص ترین پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد در استان در شهرستان زاهدان با 939 واحد ، سراوان با 1243 واحد ، مهرستان با 488 واحد ، کنارک 450 واحد و سیب و سوران با تعداد 411 واحد است که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری و ساخت است.

وی گفت: در شهرهایی از استان که پروژه ها در حال خاتمه است و یا پروژه ندارد هم بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه های جدید است.

بیک مداح ادامه داد: از سال 1400 تا کنون تعداد 23 هزار و 465 خانوار روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده اند که تعداد 17 هزار و 434 متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی شده اند که از این تعداد 8 هزارو 185 واحد مسکن روستایی خاتمه یافته و مابقی در حال ساخت و تکمیل است و پیشرفت فیزیکی 56 درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این تا پایان سال جاری تعداد 1 هزار واحد مسکونی شهری و تعداد 7 هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در مراحل تکمیل پروژه های مسکن ، آورده متقاضی و همکاری بانک های عامل می تواند شتاب بخش تکمیل و تحویل این واحد ها باشد.

بیک مداح گفت: برای ساخت واحدها در سطح استان تلاش شده تا موضوعات فرهنگ بومی مردم در کنار کیفیت و استاندارد لحاظ شود که می توان مصادق آن را واحد های ویلایی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان مشاهده کرد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول