اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

رابطه ایران و عربستان به نفع معیشت دو کشور است

عضو خانه احزاب ایران گفت: تنش‌زدایی با ‎عربستان که علیرغم مخالفت غرب در حال انجام است از موفقیت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است و از الزامات سیاست همسایگی آن است و رابطه ایران و عربستان به نفع معیشت دو کشور است.

رابطه ایران و عربستان به نفع معیشت دو کشور است

مهدی عرب صادق عضو خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: اتکای روابط بین الملل بر منافع ملی کشورهاست و آرامش منطقه، امروز از مهمترین منافع ملی کشورمان است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقتدار در روابط بین الملل لازمه انتفاع ملی است و دیپلمات های کشورمان در این زمینه توجه جدی داشته باشند و دیروز وزیر امورخارجه کشورمان با استفاده از عبارت "خلیج فارس" در دل عربستان، بیهوده گویی های اخیر را بی اهمیت نشان داد.

وی افزود: عربستان چرخش عظیمی در سیاست های منطقه ای خود داشته است و به جای سیاست ماموریت گرایی دنبال رفاه گرایی است و جمهوری اسلامی ایران باید با هوشمندی از این شرایط بهره ببرد.

مشاور رسانه ای خانه احزاب گفت: اکنون حیاتی‌ترین خواسته محمدبن سلمان،  تضمین امنیت داخلی، انتقال امن قدرت و پذیرش زودهنگام وی در عرصه بین‌المللی است.

وی در ادامه گفت: در چنین شرایطی میزان صادرات نفت ایران به چین، از عربستان سعودی که در سال ۲۰۲۲ با ارزان‌فروشی و رقم ۱.۷ میلیون بشکه در روز، اولین تامین‌کننده نفت این کشور بود، پیشی گرفته است و این در نتیجه تعامل موثر است.

عرب صادق گفت: هم قطع روابط با عربستان را حکیمانه میدانم و هم برقراری مجدد روابط را، البته باید بدانیم معیار دیپلماسی بین المللی در نظم امروز دنیا، فقط ایدئولوژیک نیست و البته در دنیای ایدئولوژی هم باید در پی مشترکاتمان باشیم و مهمترین اشتراک ما با عربستان، همسایگی و البته دین مشترک است.

عرب صادق خاطرنشان کرد: تنش‌زدایی با ‎عربستان که علیرغم مخالفت غرب در حال انجام است از موفقیت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم است و از الزامات سیاست همسایگی آن است و رابطه ایران و عربستان به نفع معیشت دو کشور است.

وی در پایان گفت: حمله برخی به سیاست همسایگی دولت که به دلایلی قابل‌اطمینان و در راستای تنوع‌بخشی به روابط خارجی کشور و ایجاد تعادل در آن است، نگاهی ساده انگارانه است و برخی نباید جدال های جناحی را وارد مسائل کلان نظم بین المللی نظام بکنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول