اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خریداری ۱۴۰۰ تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری از تدارک، تأمین و خرید بیش از یک هزار و 400 تن بذر گندم و جو در استان خبر داد.

خریداری ۱۴۰۰ تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

محسن مهدوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از تدارک، تأمین و خرید بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم و جو در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: از این میزان تا کنون یک هزار تن شامل ۳۲۳ تن بذر گندم آبی و ۶۷۰ تن جو آبی خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: برنامه خرید کل بذر گندم آبی حدود ۴۰۰ تن و جو آبی یک هزار تن تعیین‌ شده که این میزان در طبقات سه‌گانه بذری شامل، طبقات پرورشی، مادری و گواهی‌شده است.

به گفته وی ارقام زیر کشت مزارع بذری گندم آبی، پیشگام و کشت مزارع بذری جو آبی سهند، انصار، آرتان، آبیدر و مهتاب است.

مهدوی اظهار داشت: در زمینه تولید بذر در استان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بخش دولتی با ۲ سایت بوجاری تجهیز با دستگاه گراویته و سم زن دیسکی در سطح استان فعال است و و خرید بذر زیر نظر مرکز تحقیقات استان انجام می‌شود.

وی گفت: پس از نمونه‌برداری و تائیدیه‌های لازم بذور یادشده پس از بوجاری، ضدعفونی توسط کارگزاران توزیع در سراسر استان طی پاییز سال جاری در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول