اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

درخواست اهالی خنداب از رئیس مجلس: خنداب و کمیجان خواهان یک نماینده مستقل هستند

جمعی از مردم و فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان خنداب با امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواهان یک نماینده مستقل در مجلس شدند.

درخواست اهالی خنداب از رئیس مجلس: خنداب و کمیجان خواهان یک نماینده مستقل هستند

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ «افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در قالب طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس در صحن علنی بررسی می‌شود.» خبری بود که 27 مردادماه علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آن را اعلام و بیان کرده بود که  قرار است مجموعا 40 نفر به تعداد نماینگان مجلس اضافه شده و برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز اصلاح شوند.

طرح افزایش تعداد نمایندگان استان مرکزی به صحن علنی مجلس رسید

پیش از آن علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز 24 مردادماه طی خبری اعلام کرده بود که «طرح افزایش تعداد نمایندگان مردم استان مرکزی به صحن علنی مجلس رسید.»

کریمی همچنین گفته بود این طرح پس از پیگیری‌های فراوان در دستور کار قرار گرفته و در این طرح به تعداد 7 نماینده استان یک نفر اضافه می‌شود و حوزه انتخابیه شهرستان‌های کمیجان و خنداب با یک نماینده مستقل تشکیل می‌شود.

امضا طومار از سوی خندابی‌ها

انتشار این خبر با واکنش‌های مختلفی از سوی شهروندان دو شهر خنداب و کمیجان مواجه شد و موجی از مطالبه‌گری را در بین شهروندان و فعالان سیاسی برای تحقق آن رقم زد، به طوری که جمعی از مردم و فعالان اجتماعی و سیاسی این شهرها با امضای طوماری خواهان تصویب این طرح شدند.

 

داشتن یک نماینده مستقل حق مردم خنداب و کمیجان است 

 حجت‌الاسلام والمسلمین صفا هانی امام جمعه شهر خنداب نیز در این رابطه گفته است:  خنداب شهرستانی حساس، مهم، هسته‌ای و صد درصد کشاورزی، با 84 روستا و بالغ بر 70 هزار جمعیت شناور است که به همراه شهرستان کمیجان برای جبران محرومیت‌ها، کمبودها و رسیدگی بیشتر به مشکلات این شهرستان و رفع کمبودها و پیشرفت بیشتر نیاز به یک نماینده مستقل دارند.

 

وی تاکید کرد: داشتن یک نماینده مستقل حق مردم خنداب و کمیجان است که انتظار داریم نمایندگان استان این مهم را در بررسی طرح روز یکشنبه لحاظ کنند.

استان مرکزی با 7 نماینده در مجلس

به گزارش فارس مردم استان مرکزی تا پیش از این در شش حوزه انتخابی اراک، خنداب و کمیجان دو نماینده، فراهان، تفرش و آشتیان یک نماینده، ساوه و زرندیه یک نماینده، دلیجان و محلات یک نماینده، خمین و شازند هر کدام یک نماینده را با آراء خود راهی بهارستان می‌کردند که با اجرای این طرح، حوزه انتخابی اراک دو نماینده خواهد داشت و یک نماینده هم به حوزه انتخابی خنداب و کمیجان اختصاص خواهد یافت.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول