اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حفاظت از 590 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در خراسان‌شمالی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۹۰ هزار متر مکعب آب زیرزمینی در استان حفاظت شده است.

حفاظت از 590 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز وحید واسطه، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۹۰ هزار متر مکعب آب زیرزمینی در استان حفاظت شده است.

وی گفت: این کار با شناسایی بهره‌برداران متخلف و چاه‌های غیرمجاز آنها انجام شده و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری مراجع قضایی استان، تعداد ۸۵ چاه غیرمجاز مسدود و پر شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: این اقدام در شهرستان‌های بجنورد، رازوجرگلان، شیروان و فاروج صورت گرفته و بصورت روزانه نیز در تمامی شهرستان‌ها توسط گروه‌های گشت و بازرسی شرکت برای حفاظت از منابع آب در حال انجام است و هرگونه برداشت غیر مجاز باعث افت شدید منابع آبی تاثیرگذاری بر روی سایر منابع مجاز از جمله چاه‌های آب شرب خواهد شد.

واسطه تصریح کرد: در خراسان‌شمالی ۱۱ دشت وجود دارد که حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود در هشت دشت استان به دلیل بهره‌برداری بیش از اندازه از این منابع طی چند دهه اخیر، به حفاظت و نظارت بسیار جدی و همچنین به همراهی و همکاری مردم شریف استان در مدیریت مصرف در تمامی حوزه‌ها نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق خراسان‌شمالی در محدوده‌های خشک و نیمه خشک قرار دارد و حفاظت و مدیریت بهینه منابع آب استان باید به صورت عمومی فراگیر شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول