اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله اعرافی: ملت ایران اجازه نمی‌دهد خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود

امام جمعه قم حجاب و عفاف را پرچم و نماد اسلام و انقلاب دانست و گفت: دشمنان باید بدانند که چهل سال گذشته آیینه آینده است و این گام اول مقدمه گام دوم است و به یاری خدا ملت ایران راه خود را ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود.

آیت‌الله اعرافی: ملت ایران اجازه نمی‌دهد خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه و بسیج را بسیار راهبردی خواند و گفت: ایشان فرمودند که راهبرد دشمنان و مستکبران انقلاب اسلامی و ملت‌های مظلوم عالم بحران‌سازی پیوسته، چالش‌آفرینی زنجیره‌وار و خسته کردن ملت‌هاست؛ ما در این ایام هم با کودتای 28 مرداد قرار داریم که با همین مباحث مرتبط است.
وی ادامه داد: غرب طی یک قرن اخیر و به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم در هر جایی که با نشانه‌های آزادی و استقلال مردم روبرو می‌شوند به دنبال بستن راه‌ها بر مردم هستند و این راهبرد نسبت به انقلاب اسلامی با شدت بیشتری دنبال شد؛ برای اینکه یک نهضت به پیروزی نرسد بحران‌های پیوسته ایجاد می‌کنند و یک جامعه اینقدر درگیر بحران می‌شود که نمی‌تواند به پیشرفت برسد.


اعرافی با بیان اینکه دشمن با راهبرد خسته کردن و ایجاد بحران‌های زنجیره‌وار به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند، مطرح کرد: استکبار خود را انسان برتر می‌داند و با منطق غربی حقوق بشر را تفسیر می‌کند که این‌ها نشان از خوی سیطره‌گرای آنان است.
امام جمعه قم مطرح کرد: انقلاب اسلامی با وجود اینکه بیش از چهار دهه مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده اما همچنان درحال پیشرفت است و این معجزه امام، رهبری و ملت است، این همه توطئه، فشار، تحریم و جنگ ملت آگاه را از پا درنیاورده است و امروز ملت ایران به قدرتی نو در عالم رسیده و قطب جدید سیاسی به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است.


وی تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که چهل سال گذشته آیینه آینده است و این گام اول مقدمه گام دوم است و به یاری خدا ملت ایران راه خود را ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که خواب‌های پریشان مستکبران عالم تعبیر شود.


اعرافی با تاکید بر اینکه پیمودن مسیر انقلاب برای سپاه و بسیج و همه ملت مشروط بر شرایطی است، اظهار کرد: صیانت از ارزش‌های معنوی و سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه همه قرار گیرد؛ حجاب و عفاف پرچم و نماد است و همه ما برابر آن مسئول هستیم و اگر این سنگر فرو ریزد دیگر سنگرها نیز فرو می‌ریزد، جامعه ما باید توجه کنند که همه باید از سبک زندگی اسلامی و رعایت آداب دینی صیانت کنیم که در این راستا کارهای اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و قضایی لازم است.


وی با اشاره به اینکه انتخابات همیشه برای عظمت ملت و پیشبرد آرمان‌های کشور لازم است، گفت: با توجه به دوره‌های سخت گذشته این انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار است و خلق یک انتخابات خوب و قوی و با مشارکت بالا برای همه کشور از هر منظری که نگاه کنیم ضرورت دارد و همه جریان‌ها و دست‌اندرکاران باید برای خلق یک حماسه بزرگ اهتمام ورزیده و به دنبال پیشرفت باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «جوانی» و ویژگی‌های آن در علوم جدید و احادیث و روایات جایگاه مشخصی دارد، اظهار کرد: وقتی که فرد از کودکی و دهه اول عمر عبور می‌کند و پا به دهه دوم و سوم زندگی می‌گذارد به مجموعه‌ای از خصوصیات  می‌رسد که این خصوصیات کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: در دوره‌های کودکی بیشتر پذیراست اما وقتی که پا به دوره نوجوانی می‌گذارد حس انتخاب و آزادی در او شکوفا می‌شود و آرام آرام به سمت انتخاب کردن می‌رود و این کار را سخت‌تر می‌کند؛ از سوی دیگر نیروی جوانی و نوجوانی یک نیروی سرشار و لبریز است و توانایی‌های گوناگون جسمی او شکوفا می‌شود و از سوی دیگر خلاقیت ذهنی و فکری او شکوفاتر می‌شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حس آزادی، خلاقیت، آرمان‌گرایی، ایده‌آل نگری، اعتماد به خود، ریسک پذیری، الگوپذیری، شجاعت در اقدام، قانع نبودن نسبت به آنچه که هست و اقدام برای دستاوردهای جدید در دوران جوانی در انسان شکوفا می‌شود که البته این حس‌ها در میان افراد متفاوت است اما وقتی که انسان از کودکی عبور کند به نیروی بیشتر و استعدادهای قوی‌تری می‌رسد و تلاش می‌کند کار را با تصمیم خود انجام دهد.

وی عنوان کرد: به گفته پیامبر اعظم(ص) خداوند برابر ملائکه به جوانان پاک و نیایش‌گر مباهات می‌کند؛ اگر جوان درست حرکت کند و خانواده، جامعه و دستگاه تعلیم و تربیت به درستی جوان را تربیت کند و سامان دهد به این قله می‌رسد که خداوند به او مباهات می‌کند و می‌فرماید که او در اوج توانایی‌ها شهوت و خواسته‌های خود را قربانی رضای خداوند متعال کرد و از طرفی هم اگر این نیروی سرشار در جسم، روح و همه ابعاد درست تربیت نشد نتیجه آن می‌شود مستی جوانی که جوان را از پا درمی‌آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه از نیروی جوانی هم می‌توان در مسیر معنویت و تعالی استفاده کرد و هم در مسیر غیرمعنوی، مطرح کرد: موضوع مهم این است که ما ویژگی‌های جوانان را بشناسیم و عملکرد خود را با آن‌ها هماهنگ کنیم و بتوانیم دست به دست هم نسل جدید را به درستی تربیت کنیم.

وی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه قم، همه را به رعایت تقوا و شکر خداوند در همه احوال توصیه کرد و گفت: خداوند در سوره آل عمران راه رستگاری را صبر و بردباری فردی، سفارش کردن به صبر و رسیدن به صبر اجتماعی، پاسداری از مرزهای اعتقادی و زمینی امت و جامعه اسلامی و تقوا پیشه کردن عنوان کرده است.

امام جمعه قم گفت: برای پیمودن راه به سمت قله‌های سعادت انسان باید صبور و شکیبا باشد و این صبوری در پیمودن مسیر سعادت شرط لازم است، صبر و بردباری وقتی هم به نتیجه می‌رسد که جامعه  نگهبان و پاسدار از مرزهای علمی، اخلاقی و فرهنگی باشد و همه این‌ها در حالتی محقق می‌شود که تقوای الهی را پیشه کنیم.

وی در پایان سخنان خود، فرا رسیدن ولادت امام باقر(ع) به نقلی را تبریک و شهادت امام مجتبی(ع) به نقلی را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای شاهچراغ را گرامی داشت و برای سلامتی آسیب دیدگان دعا کرد.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول