اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حریق در نیلکوه گالیش به زودی مهار می‌شود +فیلم

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: تقریبا شرایط خوبی در جنگل‌های نیلکوه گالیکش حاکم است و امید داریم تا ساعاتی دیگر حریق مهار و اطفاء شود.

حریق در نیلکوه گالیش به زودی مهار می‌شود +فیلم

علی جوان حاذق‌خواه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گالیکش اظهارکرد: با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی گلستان، فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان، معاون مدیریت بحران استانداری و مدیران شهرستانی جلسه مدیریت بحران در کمپ مدیریت بحران در منطقه حریق نیلکوه در حال برگزاری است.

وی افزود: تاکنون پنج سورتی پرواز توسط بالگرد برای مهار و خاموشی آتش در منطقه صعب‌العبور جنگل‌های نیلکوه انجام شده است.

علی جوان حاذق خواه اظهارکرد: متأسفانه علیرغم تلاش همه جانبه نیروهای منابع طبیعی، سایر دستگاه‌ها و مردمی، تا این لحظه بدلیل صخره‌ای و صعب العبور بودن منطقه، حریق بطور کامل مهار نشده است اما وضعیت تحت کنترل می‌باشد.

 

 

وی تصریح‌کرد: از صبح امروز هم ۵۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی به منطقه اعزام شده و از ساعت ۶ صبح هم بالگرد کار خود را مجددا آغاز کرده و تا این لحظه چند سورتی پرواز انجام داده‌است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان امروز چندسورتی پرواز دیگر برای مهار حریق توسط بالگرد انجام شود و ما شاهد مهار کامل آن در منطقه باشیم.

وی بیان‌کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی در استان گلستان، آبگیری بالگرد از سدحسین‌آباد کالپوش در استان سمنان انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان‌کرد: تقریبا شرایط خوبی حاکم است و امید داریم تا ساعاتی دیگر حریق به طور کامل مهار و اطفاء شود.

همچنین روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی گلستان، به خبرنگار فارس در گرگان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار از نیلکوه گالیکش، مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و امدادگران درحال خاموش کردن کنده ها هستند.

 

 

گفتنی است حریق در جنگل‌های نیلکوه از روز چهارشنبه آغاز شده و تاکنون حدود سه هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده‌است.

 با توجه به صعب‌العبور بودن این منطقه و حریق در قله این کوه، حضور نیروهای امدادرسان به منطقه امکان‌پذیر نیست و برای مهار آتش از بالگرد استفاده می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول