اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کسب دو رتبه تک‌رقمی کنکور بیانگر استعداد دانش‌آموزان کردستانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کسب 2 رتبه پنجم و هشتم کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان کردستانی و کسب رتبه جهانی المپیاد شیمی توسط دانش‌آموز بانه‌ای بیانگر استعدادهای بالقوه جوانان و دانش آموزان مستعد این استان است.

کسب دو رتبه تک‌رقمی کنکور بیانگر استعداد دانش‌آموزان کردستانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: حل مشکلات آموزش پرورش در گرو تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌های مختلف با تاکید بر اصل انضباط، امیدآفرینی و مواردی از این قبیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: معلم باکیفیت و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب آموزش و پرورش می‌شود بر همین اساس تمام معلمین که جذب این سازمان می‌شوند از تعلیم یافتگان دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

وی در ادامه افزود: احیای معاونت پرورشی و ایجاد نشاط و خودباوری در بین دانش‌آموزان و همچنین هر دانش آموز یک مهارت در همین راستا مورد توجه قرار گرفته است.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: برنامه ملی سواد خواندن که از استان کردستان شروع شد تاکنون در همین راستا 700 کلاس درس به کتابخانه کلاسی مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: خلاف آنچه فکر می‌شود که در تعطیلات تابستان کار آموزش و پرورش کم است تمام توان ما بهره‌گیری از این ظرفیت برای توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات در آموزش و پرورش است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 320 هزار دانش‌آموز جزو جامعه هدف آموزش و پرورش استان است که در 3 هزار و 170 مدرسه شامل بیش از 12 هزار کلاس درس اشتغال به تحصیل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: بیش از 24 هزار فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش خدمات ارائه می‌کنند، 485 نفر نیروی آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی از اول مهرماه جذب آموزش و پرورش می‌شوند ضمن اینکه نتایج استخدام این افراد اعلام شده و مراحل بعدی کار در حال انجام است.

به گفته وی، در حوزه آموزش متوسطه و هنرستان‌ها هم حدود 400 معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری ژیمناستیک و جشنواره پدر و پسر و مادر و دختر در کردستان و خروجی‌های آن، افزود: مقدمات کار انجام شده و هزار و 648 دانش آموز به همراه پدر و مادر در این مسابقات شرکت کردند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: مجموع 808 دانش آموز پسر  و 848 دانش آموز دختر در این جشنواره‌ها با هم به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزان استان به سطحی از انایی دست پیدا کرده اند که در حوزه‌های مختلف ملی و بین المللی نقش‌آفرینی و صاحب جایگاه‌های برتر هستند.

وی کسب 2 رتبه پنجم و هشتم توسط دانش‌آموزان کردستانی در کنکور سراسری را تبریک گفت و افزود: دانش‌آموز بانه ای نیز توانسته در عرصه جهانی در رشته شیمی حائز رتبه برتر شود که این نشان از استعدادهای بالقوه جوانان و دانش آموزان مستعد این استان است.

ناظمی‌جلال گفت: مشکلات در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و منکر این موضوع نبوده و نیستیم ولی تمام تلاش برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش در استان بکار گرفته و در این راستا نیز نیازمند همراهی هرچه بیشتر مردم به ویژه عزیزان خیر هستیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول