اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تنش آبی 280 هزار تبریزی چگونه برطرف می‌شود

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: آب شرب این مناطق که جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ هزار نفر را در خود جای داده از سد نهند تامین می‌شد.

تنش آبی 280 هزار تبریزی چگونه برطرف  می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبلریز، «محمد جوانبخت» معاون آب و آبفای وزیر نیرو در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان اینکه با قطع جریان آب سد نهند که با تولید ۹۵۰ لیتر برثانیه، آب شرب چندین شهرک واقع در قسمت شمالی شهر قطع شد، اظهار کرد: آب شرب این مناطق که جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ هزار نفر را در خود جای داده از سد نهند تامین می‌شد.

وی افزود: با توجه به  اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در تامین و شرکت آب و فاضلاب در توزیع از اواخر سال گذشته پیش بینی و مطالعات لازم در رابطه احتمال اجرای طرح جایگزین در صورت بروز حادثه در منابع تامین آب را انجام داده و نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار اقدام کرده بودند، با اعلام خروج سد نهند از مدار تولید و توزیع، موضوع طرح جایگزین با شدت و قوت پیگیری و عملیاتی شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو به اقدامات طرح تامین آب جایگزین اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ظرفیت انتقال آب چاه‌های شرق کلانشهر تبریزبه مناطق تحت پوشش سد نهند شامل احداث خط انتقال در سایزهای ۶۰۰ و ۴۰۰ میلی‌متری به طول ۲۷ کیلومتر، بهسازی و اسید شویی چاهها و احداث سیستم کنارگذر (بایپس) خطوط انتقال چاهای شرق تبریز در محل فشار شکن باسمنج، ایجاد ایستگاه پمپاژجهت انتقال آب زرینه رود از مخازن مادر به مناطق تحت پوشش ولی عصر و باغمیشه با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه و تامین آب از چاههای تازه احداث شده از جمله آنها است.

«یوسف غفارزاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه استان هم در دیدار با اشاره به با اتصال خطوط لوله شمال تبریز به خطوط لوله جنوب شهر و تکمیل رینک داخلی شهر از طریق پمپاژ گفت: برای رفع بحران قطعی آب تبریز آب زرینه رود و چاه‌های شرق تبریز به مناطق مرتفع وصل شد.

وی افزود: اجرای این عملیات در شرایط بحرانی و مدت زمان اجرا شده که در کمتر از 2 ماه تکمیل شد در نوع خود بی‌نظیر بود که در واقع با کار جهادی و متعهدانه اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در تولید  و شرکت آب و فاضلاب در توزیع، پروژه سه ساله ظرف مدت کمتر از دو ماه آماده بهره‌برداری شد و اهالی این مناطق از آب سبک و گوارای این خط انتقال بهره‌مند شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول