اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صید ۸۰ میلیارد تومانی پرورش دهندگان مازندرانی از قفس‌های دریایی

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۴۶۵ تن ماهی پرورشی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان از قفس‌های دریایی برداشت می‌شود.

صید ۸۰ میلیارد تومانی پرورش دهندگان مازندرانی از قفس‌های دریایی

قاسم کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: ۴۶۵ تن ماهی پرورشی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان از قفس‌های دریایی برداشت می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۴۷ شغل جدید با نصب این قفس‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد:  ۱۵ قفس پرورش ماهی، پارسال در عمق ۵۰ متری دریا نصب شد که حداقل تولید آن ۳۰ تن و حداکثر ۵۰ تن است.

کریم‌زاده افزود : هزار و ۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان در سامانه برخورداری از تسهیلات خرید نهاده‌ها ثبت نام کردند که هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده در اختیار این افراد قرار گرفت، افزود: بر همین اساس اداره‌کل شیلات مازندران رتبه اول خرید نهاده‌ها را در کشور به خود اختصاص داد.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: ظرفیت‌های اداره‌کل شیلات مازندران به ۵ محور صید و صیادی، آبزی پروری، بازسازی ذخایر دریای خزر، حفاظت از ذخایر دریای خزر، توسعه و صادرات بازار است.

کریم‌زاده گفت: طول سواحل دریای خزر ۸۷۳ کیلومتر است که ۴۸۷ کیلومتر آن متعلق به مازندران که در این فضا ۱۱۳ تشکل صیادی در سه بخش کیلکا، ماهیان استخوانی و خاویاری دایر است.

وی بیان کرد: میزان تولید این سه بخش در سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن بود که ارزش مالی آن قریب به ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم و ۵ هزار نفر به طور مستقیم در این سه بخش مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بیش از ۸ هزار نفر در ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری مازندران نقش کلیدی را در تامین پروتئین کشور ایفا می‌کنند.

کریم‌زاده مطرح کرد: در سال ۱۴۰۱ میزان تولید در آب‌های داخلی و آب‌های دریا حدود ۱۱۵ هزار تن بود که ارزش اقتصادی آن به ۹ هزار میلیارد تومان است.

او همچنین گفت: سازمان شیلات برای حل مشکل صیادان کیلکا در خصوص انباشت گل و لای در مصب رودخانه بابلرود ۵ میلیارد و ۳۰۰ برای لایروبی رودخانه اختصاص داده است‌.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول