اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس قوه قضاییه: عفاف و حجاب مقوله‌ای تک‌وجهی نیست

رئیس قوه قضاییه گفت: مردم از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی رنج می‌برند که یکی از این ناهنجاری‌ها، موارد ناظر بر مقوله عفاف و حجاب است. این مسئله، مقوله‌ای تک‌وجهی نیست و باید با جامعیت به آن نگریست. در این رابطه حتما نیاز به اقدامات قضایی، سلبی و غیرقهری است.

رئیس قوه قضاییه: عفاف و حجاب مقوله‌ای تک‌وجهی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ظهر امروز رئیس قوه قضاییه در دیدار با بیش از ۷۰۰ نفر از علما و ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن استان گلستان گفت: امروز در اثر فشارهای ظالمانه‌ای که در طول سالیان متمادی به ایران اسلامی وارد آمده، مردم ما تحت فشار مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند و به تبع این امر، ممکن است گرفتاری‌های دیگری نیز برای مردم ایجاد شود و ناهنجاری‌های اجتماعی و سرقت و مشکلات خانوادگی بیشتر گردد؛ لذا همه کارگزاران نظام باید تمام وسع و توان خود را در جهت رفع مشکلات مردم به کار ببندند و از سرگرم شدن به هرگونه حاشیه‌سازی و اختلاف‌افکنی که خواست دشمن است پرهیز کنند.

اژه ای با بیان اینکه علما و نخبگان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مساجد می‌توانند در توسعه فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی به قوه قضاییه و سایر قوا کمک رسانند افزود: بر همین اساس من در حد وسع و توان و اختیارات قانونی خود، نهایت مساعدت‌های مالی و فکری و حقوقی را در راستای گسترش بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی ارائه خواهم کرد.

 

رئیس دستگاه قضا در ادامه توضیحاتی در خصوص لایحه عفاف و حجاب و فرآیندهای ناظر بر آن در قوه قضاییه، دولت و مجلس ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای اظهار کرد: باید توجه داشت که دشمن نهایت تلاش خود را برای ایجاد اختلاف و ناامید کردن مردم و جوانان به کار بسته است؛ لذا ما باید با تدبیر و اولویت‌بندی امور، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و قانونی، هم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و هم به مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بپردازیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: امروز مردم از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی رنج می‌برند که یکی از این ناهنجاری‌ها، موارد ناظر بر مقوله عفاف و حجاب است. این مسئله، مقوله‌ای تک‌وجهی نیست و باید با جامعیت به آن نگریست. در این رابطه حتما نیاز به اقدامات قضایی و سلبی نیز می‌باشد اما قطعا به یکسری از اقدامات غیرقهری هم نیاز است.

وی تصریح کرد: ما در میانه‌های نیمه دوم سال گذشته با مشورت‌هایی که با علما و نخبگان صورت دادیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ که یک جشن اسلامی و ملی است، عفو گسترده‌ای را شامل حال تعداد کثیری از محکومان واجد شرایط از جمله عناصر فریب خورده و نادمِ دخیل در اغتشاشات کنیم؛ در مجموع بیش از ۸۹ هزار نفر مشمول این عفو شدند و این عفو گسترده با سَماحت و وسعت‌نظر مقام معظم رهبری محقق شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با اشاره به پیشنهاد طرح عفو گسترده در سال گذشته افزود: زمانی که در سال گذشته پیشنهاد عفو گسترده را مطرح کردیم، اعتراضاتی به ما صورت گرفت ناظر بر اینکه ممکن است عناصر و محکومان عفو شده مجدداً مرتکب جرم شوند؛ ما اعلام کردیم که منکر امکان ارتکاب مجدد جرم از ناحیه آنها نیستیم؛ اما آیا این منطقی و معقول است که به سبب احتمال ارتکاب مجدد جرم از ناحیه ۱۰ الی ۱۰۰ نفر، بیش از ۸۹ هزار فرد و محکوم واجد شرایط را از موهبت و امکان قانونی عفو محروم کنیم؟!

به گزارش فارس، صبح امروز حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه و محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور در جهت رفع موانع حقوقی تولید چندین بنگاه اقتصادی و صنعتی، بازدید نظارتی از مجموعه‌های قضایی  و اتخاذ تدابیر در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی در راستای استیفای حقوق مالباختگان در قالب بیست و چهارمین سفر استانی از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد استان گلستان شدند.

پایان پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول