اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش صادرات گندم از قزاقستان

قزاقستان طی 6 ماه صادرات غلات و گندم را تقریباً ۱۷ درصد افزایش داده و به ۳.۳ میلیون تن رساند که ارزش این میزان صادرات ۸۷۶.۷ میلیون دلار برآورد شده است.

افزایش صادرات گندم از قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، قزاقستان طی 6 ماه صادرات غلات و گندم را تقریباً ۱۷ درصد افزایش داده و به ۳.۳ میلیون تن رساند که ارزش این میزان ۸۷۶.۷ میلیون دلار برآورد شده است.

بدین ترتیب صادرات گندم به لحاظ حجمی ۱۶.۵ درصد و از نظر ارزش مالی آن ۳.۵ درصد افزایش داشت.

۲.۳ میلیون تن محصولات ‌به کشورهای کشور‌های مستقل المنافع ارسال شد که ۲۵.۵ درصد بیشتر از یک سال قبل است. بدین ترتیب به ازبکستان ۱.۷ میلیون تن، تاجیکستان ۳۲۵.۱ هزار تن و ترکمنستان ۱۵۶.۱ هزار تن گندم صادر شده است.

۹۷۴.۶ هزار تن گندم به کشورهای دیگر ارسال شد که از میان آن‌ها افغانستان با میزان ۳۱۸.۵ هزار تن گندم پیشترین واردات را داشت. صادرات گندم به افغانستان در یک سال ۲۵.۴ درصد افزایش یافته است.

دو واردکننده بزرگ غلات قزاقستان نیز شامل ایتالیا (۲۱۴.۵ هزار تن) و چین (۱۵۲.۸ هزار تن) می‌شوند.

قیمت‌های صادراتی گندم برای کشورهای مستقل مشترک المنافع ۵.۷ درصد و سایر کشورهای 0.6 درصد کاهش یافته است. اگرچه در پویایی سالانه، قیمت‌ها برای کشورهای کشورهای مستقل المنافع ۱۴.۹ درصد کاهش و برای سایر کشورها ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

در سال جاری، سطح زیر کشت گندم در قزاقستان به ۱۳.۷ میلیون هکتار رسید که بیشترین میزان در منطقه آکمولا - ۴.۲ میلیون هکتار و مناطق کوستانای (۳.۸ میلیون هکتار) و قزاقستان شمالی (۲.۶ میلیون هکتار) مشاهده می‌شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول