اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استقرار بیش از 200 پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا توسط هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از وجود بیش از 200 پایگاه امدادی و درمانی در مسیر نجف تا کربلا خبر داد.

استقرار بیش از 200 پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا توسط هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر امروز ظهر در مراسم بدرقه ۲۲ هزار امدادگر داوطلب و کادر هلال احمر در حرم امام خمینی (ره) اظهار کرد: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ خواهد شد.

وی ادامه داد: زائران حسینی از هر کدام از مرزهای غربی که وارد عراق شوند در همه مسیرها در فواصل مشخص پایگاه‌های درمانی و امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را مشاهده خواهند کرد.

کولیوند با اشاره به اینکه بیش از 200 پایگاه امداد و درمان در مسیر نجف به کربلا داریم، بیان کرد: در مسیر نجف تا کربلا نیز در فاصله هر هفتاد عمود یک پایگاه امدادی و درمانی هلال احمر برپا است و  همچنین در این مسیر سه بیمارستان با فعالیت مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در شهر نجف علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) که متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است؛ پزشکان و پرستاران داوطلب هلال احمر در چند بیمارستان عراقی پذیرای خدمات درمانی به راهپیمایان اربعین هستند.

وی گفت: در شهر کربلا هم چند پایگاه درمانی و امدادی را فعال کردیم و در بیمارستان‌های این شهر حضور خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات به زائران حسینی در داخل کشور اضافه کرد: مسؤلیت سلامت زائران در داخل کشور و مسیرهای منتهی به مرزهای غربی به عهده وزارت بهداشت است اما هلال احمر به عنوان پشتیبان این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری است و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

کولیوند تأکید کرد: خدمات امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر برای پاسخ سریع و مناسب به حوادث حمل‌ونقل در داخل کشور و با افزایش نیروها و پایگاه‌های سیار تقویت شده است.

پایان پیام/ ۶۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول