اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال 300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی به شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی خبر داد.

300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد

علی اصغر دریایی در  حاشیه برگزاری اختتامیه کنگره شعر عاشورایی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به استقبال خوب شاعران از شانزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی، اظهار کرد: در این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی 300 اثر از شاعران 57 شهر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این شعرای آیینی سروده‌های خود را به سه زبان کُردی، ترکی و فارسی در دو بخش ویژه و اصلی به دبیرخانه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال کرده‌اند.

به گفته وی، بخش اصلی شعرعاشورایی و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سایمانی و شهدای امنیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام اسلوب‌های ادبی شامل وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری در آثار رسیده به دبیرخانه کنگره رعایت شده است.

دریایی ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی ـ عاشورایی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی به میزبانی استان کردستان عنوان کرد و گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین‌(ع)، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ملی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول