اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برخورد جدی و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت‌های تاریخی کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: هرگونه ساخت‌وساز در بافت تاریخی استان، با مجوز و تحت نظارت کامل میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر است و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت‌های تاریخی استان برخورد خواهیم کرد.

برخورد جدی و بدون مماشات با تخلف در محدوده بافت‌های تاریخی کردستان

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: حفظ و احیای آثار، بناها، مجموعه‌ها و محوطه‌های تاریخی و نیز بهره‌مندی از خرد جمعی و توان کارشناسی در بررسی و ارزیابی طرح‌ها در راستای نگهداری و صیانت از میراث‌ فرهنگی، از وظایف شورای فنی میراث‌ فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: حفظ و حراست از بافت تاریخی و مواریث‌فرهنگی با نظارت علمی کارشناسان و مشارکت مردمی میسر خواهد بود.

وی افزود: حفظ بافت تاریخی شهر، رسالتی همگانی محسوب می‌شود که باید شهروندان با تعامل و همراهی، این مجموعه را در انجام این مسئولیت یاری دهند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان رعایت قوانین میراث‌ فرهنگی را از الزامات ساخت‌وساز شهری عنوان کرد و گفت: متولیان صدور پروانه‌های ساخت‌و‌ساز در بافت تاریخی شهر موظف به رعایت و اجرای این ضوابط هستند.

مهرزاد با تأکید بر اینکه در محدوده‌های تاریخی، احداث و بازسازی ساختمان‌ها باید از ضوابط و مقررات میراث‌ فرهنگی تبعیت نمایند، بیان کرد: هدف از رعایت ضوابط قانونی ساخت‌وساز در این محدوده‌ها، حفظ بناها و بافت‌های تاریخی موجود است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه با هیچ تخلفی در محدوده بافت‌های تاریخی استان مماشات نمی‌شود، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسان و هم‌اندیشی اعضای شورای فنی میراث‌فرهنگی استان در خصوص پاسخ استعلام‌ها و صدور مجوزهای ساخت‌و‌ساز، یکپارچه‌تر و دقیق‌تر از گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول