اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

الحاق ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سراسر استان ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به ۴۳ شهر الحاق شده و الحاق ۳۲۶ هکتار به محدوده ۱۴ شهر نیز در حال سیر مراحل مرتبط است.

الحاق ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مسئله آب، قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران و نهضت ملی مسکن سه مورد از اولویت‌های مجموعه راه و شهرسازی استان است.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیان کرد: مطابق با برنامه ابلاغی به لحاظ برش جمعیتی، سهم استان اصفهان در این طرح، ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد شهری، ۴۰ هزار واحد روستایی و ۲۰ هزار واحد استیجاری تعیین شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه مسکن روستایی بیش از ۴۷ درصد پیشرفت دارد، افزود: از ۱۸۳ هزار واحد مسکن شهری، تأمین زمین بیش از ۱٠۳ هزار واحد برعهده دولت بوده، همچنین افزون بر ۳۴ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۶ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شد که در این رابطه نیز ارائه تسهیلات به عهده دولت است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۱ هزار نفر تأیید نهایی شدند.  

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضیِ حائز شرایط نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر متقاضی حائز شرایط در شهرهای با جمعیت بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: از این تعداد ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۴۷ هزار نفر متقاضیان حائز شرایط در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر هستند.  

قاری‌قرآن اضافه کرد: وظیفه عمده ما در موضوع مسکن تأمین زمین بوده است، اضافه کرد: در ابتدای طرح کمتر از ۱۰ درصد زمین در سراسر استان تأمین شده بود و باید توجه داشت که زمین برای ساخت مسکن حتماً باید داخل محدوده شهرها و روستاها و کاربری آن، مسکونی باشد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بنابراین از آن زمان تاکنون برای این امر اقداماتی از جمله الحاق زمین‌های دولتی چسبیده به شهر، گرفتن زمین‌های مازاد دیگر دستگاه‌ها و استفاده از زمین‌های بخش خصوصی در حوزه تأمین زمین انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سراسر استان ۹۹۳ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به ۴۳ شهر الحاق شده و الحاق ۳۲۶ هکتار به محدوده ۱۴ شهر نیز در حال سیر مراحل مرتبط است.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول