اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایران از کشورهای تاثیرگذار در صلیب سرخ است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز در منقاشات بین‌المللی ایفای نقش می‌کند، گفت: هلال احمر ایران در این کمیته‌ها عضویت دارد و جزو تاثیرگذارترین کشورهاست.

ایران از کشورهای تاثیرگذار در صلیب سرخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست مشترک جمعیت هلال‌احمر استان و اداره کل ورزش و جوانان با سمن‌ها، دبیران کانون‌های چهارگانه به مناسبت سالروز تشکیل تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان افتخار دارد که با کار، تلاش و برنامه‌ریزی قوی و هم افزایی با ارگان‌هایی که اهداف و رسالت انسانی خود را برای جامعه هدف دارد، تعامل می‌کند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به جایگاه جمعیت هلال احمر و ارتباط با بدنه جامعه، سمن و ارگان‌هایی که اشتراک هدف دارند، اشاره کرد و افزود: به واسطه جایگاه هلال احمر در امور بین‌الملل سمن‌ها می‌توانند با این ارگان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده و در اهداف سازمانی از ظرفیت هلال احمر استفاده کنند. 

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر، سازمان مردم نهاد بزرگ غیر انتفاعی و عمومی است، گفت: حاکمیت از این ظرفیت به درستی استفاده می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه هلال احمر توسط تاجر سوئیسی به واسطه اندیشه و نگاهی که در مسیر عبور خود می‌بیند نشات گرفته است و آموزش‌هایی که هلال احمر ارائه می‌دهد ریشه در این اندیشه دارد، ادامه داد: این تاجر صلیب سرخی را تشکیل می‌دهد که اهداف بلند انسانی را رسالت آن قرار می‌دهد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هلال احمر را جزو تاثیرگذارترین جمعیت هایی دانست که 192 کشور در آن عضویت دارند و دستورالمعل‌ها و اسناد بسیار قوی بین‌المللی دارند و هر جایی که جنگ و مناقشات باشد تنها کسانی که مصون هستند و می‌توانند ورود پیدا کنند و صلیب سرخ و یا هلال احمر کشورها هستند. 

وی گفت: جمعیت هلال احمر جایگاهی اثرگذار در امور بین‌الملل با دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی قوی دارد که حاکمیت و نظام می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند. 

هاشمی ادامه داد: صلیب سرخ فدراسیون و کمیته بین‌المللی دارد که فدارسیون رسالت بلایای طبیعی را برعهده دارد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز در منقاشات بین‌المللی ایفای نقش می‌کند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: هلال احمر ایران در این کمیته‌ها عضویت دارد و جزو تاثیرگذارترین کشورهاست. 

وی گفت: به واسطه جوانها و سمن‌ها به عنوان قوی‌ترین هلال احمرهای دنیا شناخته شده‌ایم و با توجه به اینکه الگوهای دینی قوی داریم که 30 هزار عضو جوان با هلال احمر استان زنجان همکاری می‌کنند که این مهم رسالت سنگینی را پیش می‌برند. 

هاشمی یادآوری کرد: هر جایی که وظایف و مسؤولیت را به مردم سپردیم هم کاهش هزینه داشتیم و هم تاثیرگذاری بیشتری داشتیم. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: رسالت و اهداف هلال احمر با وجود کانون‌های متعدد و جامعه پزشکی و جوانان محقق می‌شود و روزانه آمار جوانان عضو افزایش می‌یابند چرا که کار دلی انجام می‌دهند. 

وی گفت: هلال احمر به واسطه اینکه جایگاه بین‌المللی در بین کشورها دارد و نظام و حاکمیت می‌تواند از آن بهره‌مند شود جوانان جزو ارزش‌های این نظام محسوب می‌شوند. 

هاشمی ادامه داد: می‌توانیم با ظرفیت موجود برای جامعه صلح پایدار را رقم بزنیم و با رفتار و عملکرد انساندوستانه در زلزله ترکیه، این کشور نشان فداکاری را به ایران هدیه کرد که تاثیرگذاری قابل توجهی در عرصه سیاسی داشت. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: امروزه دنیای مدرنیته با زندگی عجین شده و جوانان روحیه فرد گرایی دارند که تنها چیزی که می‌تواند ما را در این برهه موفق کند اعتقادات دینی است. 

وی گفت: نگاه ما در هلال احمر هم افزایی با سایر ارگانهاست، چرا که به تنهایی نمی‌توانیم این رسالت را محقق کنیم و اثرگذاری کار تیمی با ظرفیت جوانان بسیار تاثیرگذار است و این مهم جزو منویات مقام معظم رهبری است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر هم‌افزایی بیشتر شود هزینه کارکرد کاهش یافته و تاثیرگذاری بیشتری محقق خواهد شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: بهترین ارگانی که می‌تواند به تحقق رسالت جمعیت هلال احمر کمک کند سازمان ورزش و جوانان است. 

وی گفت: در حوزه سمن‌ها هلال احمر خیلی موفق نبود، چرا که باید ادبیاتی مشترک در نتیجه برگزاری کرسی‌های هم اندیشی محقق شود. 

هاشمی ادامه داد: اگر قرار باشد سمن‌ها به صورت تخصصی در کنار هلال احمر باشند باید کرسی‌های هم‌اندیشی آسیب شناسی و کارشناسانه شده باشد و باید به درستی از ظرفیت آنها استفاده کنیم چرا که نگاه و اندیشه آنها خیرخواهانه است. 

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول