اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کتابخانه مرکزی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه تکمیل و با تجهیز آن به بهره‌برداری برسد.

کتابخانه مرکزی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی رمضانی امروز در جریان بازدید از روند ساخت کتابخانه مرکزی با اشاره به بحث واگذاری کتابخانه به شهرداری اظهار کرد: در شکل‌گیری این پروژه مشکلاتی از جمله اینکه وسعت و نوع آن ملی بوده و نه استانی وجود داشته، از همان ابتدا موانعی بر سر بحث مسائل واگذاری تجاری به شهرداری اختلافاتی بود که با پیگیری و تهاتر رفع شد.

وی افزود: اساسا نظر وزارت ارشاد واگذاری به این صورت به شهرداری‌ها نیست؛ در برخی استان‌ها از محل نفت خیلی از مشکلات حل شد و امیدواریم در دور دوم سفر استانی با همتی که وجود دارد از این موضوع استفاده کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: شایعاتی در دولت قبل مبنی بر واگذاری یا مسائل دیگر و استفاده بخشی از آن توسط استانداری بود، کتابخانه مرکزی اعتبار در بخش فرهنگی است که باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

رمضانی ادامه داد: پروژه کتابخانه مرکزی روند و پیشرفت خوبی داشته  و امیدواریم با مساعدت‌های مسوولان ذی‌ربط تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: استاندار مرکزی نظر مساعدی در خصوص بهره‌برداری از این پروژه داشت و بر تکمیل آن تاکید کرد که جای تقدیر دارد؛ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بعد از تکمیل آن را در فرصتی ۶ ماهه تجهیز کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: تجربه نشان داده واگذاری کتابخانه‌ها به بخش‌های مختلف به صلاح نیست و ممکن است در آینده مشکلاتی به وجود آورد.

رمضانی پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی را  ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده این پروژه تکمیل و با تجهیز آن به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: به گفته پیمانکار این پروژه تکمیل این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول