اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

برترین‌های کنکور| اولویت اصلی کنکوری‌ها رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه

بنی‌احمدی رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: اولویت انتخاب رشته داوطلبان کنکور باید رشته تحصیلی باشد نه دانشگاه بهتر.

برترین‌های کنکور| اولویت اصلی کنکوری‌ها رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه

محمد بنی‌احمدی رتبه نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از دوران بچگی که خودم را شناختم به تست زنی و حل معادله علاقه زیادی داشتم و ریاضی درس محبوبم بود و برای شرکت در کنکور علاقه‌ای به رفتن به کلاس‌های کنکور نداشتم. 

وی افزود: سال دهم و یازدهم مطالعه چندانی نداشتم و درگیر المپیاد ریاضی بودم اما سال دوازدهم حدوداً روزی ۹ ساعت مطالعه داشتم و هرچه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم مطالعه‌ام به روزی ۱۱ ساعت رسیده بود. 

این کنکوری خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ام بیشتر حالت حمایتی برایم داشت و مواقعی که فشار زیادی را تحمل می‌کردم و ناامید و خسته می‌شدم این خانواده‌ام بودند که با مشورت و حمایت‌هایشان مجدداً آرامش می‌گرفتم و شروع به درس خواندن می‌کردم. 

بنی‌احمدی یادآور شد: با وجود اینکه علاقه زیادی به تست زنی داشتم موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شدم و علاقه‌زیادی به رشته کامپیوتر دارم ولی اطرافیانم می‌گویند کامپیوتر را هم به طور خصوصی می‌توانی آموزش ببینی و با مشورتی که از سوی خانواده و اطرافیان داشتم نظرم بر رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است. 

وی در پایان گفت: اولویت برای انتخاب رشته باید، رشته تحصیلی باشد، نه دانشگاه بهتر. بعضاً مشاهده می‌کنیم بعضی‌ افراد اولویت‌ را دانشگاه قرار می‌دهند و به انتخاب رشته اهمیتی نمی‌دهند و معتقدند که بعداً می‌شوند تغییر رشته داد که به نظرم چنین روشی موفقیت‌آمیز نخواهد بود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول