اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نحوه شکار کردن نهنگ قاتل+ فیلم

نهنگ قاتل یکی از بزرگترین و باهوش‌ترین حیوانات روی زمین محسوب می شود، از همین رو نحوه شکار این حیوان فرایندی جالب و قابل تأمل است.

نحوه شکار کردن نهنگ قاتل+ فیلم

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس، نهنگ قاتل یکی از بزرگترین پستانداران روی زمین است. این نهنگ که به آن اُرکا هم می‌گویند، حیوان بسیار زیرک و باهوشی است. از توانایی بالایی برای دیدن و شنیدن برخوردار است و حس لامسه آن‌ها بسیار قوی می‌باشد، با این وجود آن‌ها از حس بویایی ندارند اما از قدرت پژواک‌یابی برخوردار هستند. آن‌ها به خوبی می‌توانند موقعیت خود را نسبت به اشیا و محیط پیرامون خود تشخیص دهند که این ویژگی به خصوص در شکار و یافتن طعمه کمک زیادی به آن‌ها می‌کند. 

نهنگ‌ها با تولید صداهای تپ‌وار و سپس گوش دادن به پژواک آن طعمه را پیدا کرده و آن را شکار می‌کنند. نهنگ‌های قاتل به رنگ سیاه و سفید هستند که در قسمت پشت و باله به رنگ مشکی یک دست است در حالی که پهلوها و زیرشکم این حیوان به رنگ سفید می‌باشد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته بر روی طول عمر نهنگ‌های قاتل، این حیوانات در محیط آزاد و در حیات وحش طول عمر بیشتری دارند. در حیات وحش طول عمر حداقل ۲۹ سال است و در برخی موارد برخی از آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ سال هم رسیده است. اما نهنگ‌هایی که در پارک‌ها و در مراکز محافظت شده نگهداری می‌شوند طول عمر کمتری دارند و حداکثر ۲۵ سال عمر می‌کنند.

طول این حیوان هفت تا ۱۰ متر است و وزن آن چهار تا ۶ تن است. این حیوان بسیار باهوش است و در فیلم زیر نحوه شکار دسته جمعی این حیوان را می‌بینیم.


جدول توضیح درباره نهنگ قاتل

 

 

همکاری نهنگ‌های قاتل برای شکار

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول