اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دپو ۶۰ هزار قالب یخ در سردخانه های ایلام برای ایام اربعین

رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان ایلام گفت: تا کنون ۶۰ هزار قالب یخ در سردخانه ها برای ایام اربعین حسینی دپو شده است.

دپو ۶۰ هزار قالب یخ در سردخانه های ایلام برای ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز قاسم حقیقت رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان ایلام در نشست مشترک کمیته فرهنگی و کمیته آب ستاد اربعین حسینی استان ایلام گفت: قصه آب و نمادهای آب در صحنه کربلا می تواند با یک‌ کار فرهنگی مناسب با محوریت حماسه علمدار کربلا و شهدای دشت نینوا در محورهای ارتباطی و مسیرهای منتهی به مرز مهران مورد توجه قرار گیرد که به طور قطع تاثیرات فرهنگی مناسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۰ هزار قالب یخ در سردخانه های مهران و استان برای ایام اربعین حسینی دپو شده است، گفت: ذخیره آب به میزان پنج میلیون بطری نیز در شهر مهران در حال انجام است و شبکه آب پایدار نیز با همکاری آب و فاضلاب استان در مرز مهران برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ تریلی بطری آب در حال ارسال و دپو به مرز مهران است، افزود: موکب های اربعین در نقاط مختلف استان و در مسیرهای منتهی به مرز مهران و پایانه مرزی مهران جانمایی شده و از ابتدای ماه صفر با توجه به حجم جمعیت ورودی به استان آماده استقبال از زوار خواهند شد.

گفتنی است مرز مهران یکی از کانون های اصلی تردد زوار اربعین حسینی است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول