اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شبکه برق قروه عاری از سیم مسی شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پایان شبکه سیم مسی برق در شهرستان قروه خبر داد.

شبکه برق قروه عاری از سیم مسی شد

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از مجموع ۵۹۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی شهرستان قروه، ۴۸۷ هزار و ۱۹۵ متر آن در پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، ۲۱۸ هزار و ۸۱۳ متر از این میزان در مناطق شهری و ۲۶۸ هزار و ۳۸۲ کیلومتر مربوط به نواحی روستایی بوده است.

لهونیان از صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد و۴۱۳ میلیون ریال در راستای اجرای طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان قروه یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان است که تامین برق پایدار مشترکین در همه شرایط سخت سال یکی از اولویت‌های این مدیریت برای تقویت زیرساخت‌های تولید ملی است.

به گفته وی، پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار طی ۳ سال اخیر در قروه کلید خورده و همزمان با هفته دولت در این شهرستان بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: افزایش پایداری شبکه در شرایط سخت آب و هوایی، بهبود مبلمان شهری و روستای، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات و رفع حریم مستحدثات و درنهایت استانداردسازی شبکه توزیع را از نتایج و اهداف تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار عنوان کرد.

ایمن‌سازی تاسیسات برق شهرستان سروآباد

وی در ادامه اظهار کرد: ایمن نبودن برخی از تابلوهای برق بدلیل سرقت قفل و بازبودن درب آن و تعدادی از پایه‌های فلزی روشنایی معابر بدلیل آسیب دیدگی و نبود دریچه برای رهگذران وکودکانی که ازسرکنجکاوی درب تابلوها و دریچه‌ها را باز می‌کنند تهدید کننده بوده و خطربرق گرفتگی را بدنبال داشت.

لهونیان افزود: طرح ترمیم و ساماندهی با اولویت تابلوها و پایه‌های روشنایی معابر واقع در مناطق پرتردد و در نزدیکی مدارس و اماکن تفریحی و توریستی و نیز آن دسته از تابلوهایی که قبلا سابقه سرقت داشته‌اند و یا تابلوهای اختصاصی که بوسیله مشترک هدفمند دستکاری شده بود (تعویض رنج فیوز) ضرورت یافت و در اقدامی پیشگیرانه تعداد ۶۰ دریچه جدید و استاندارد بر روی پایه های روشنایی معابر نصب و تعویض شد و ۷۴ فقره تابلو با نصب قفل و جوشکاری درب، ایمن‌سازی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با توجه به اهمیت افزایش ظریب ایمنی تاسیسات الکتریکی منصوبه گفت: ایمن‌سازی، جلوگیری از سرقت و اتلاف انرژی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است که از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع انجام شده است.

وی در پایان خطاب به شهروندان گفت: درصورتی که با تابلوی برق  نا ایمن در خیابان مواجه شدند که درب آن به هر دلیلی بازمانده بود بلافاصله موضوع را بشماره ۱۲۱ اطلاع دهند تا همکاران ما برای رفع نقض آن اقدام کنند و از آسیب و خطرات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول