اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح خانه موسیقی در سال 1403

مدیرعامل منطقه فرهنگی-گردگشری عباس آباد از افتتاح خانه موسیقی در نیمه اول سال آینده خبر داد.

افتتاح خانه موسیقی در سال 1403

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه اراضی این منطقه گفت: امسال فاز اول پارکینگ طبقاتی اراضی عباس آباد افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه از سنوات قبل آغاز شده بود،گفت: پروژه پارکینگ طبقاتی فرهنگ 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که متوقف شد و گودبرداری موجود خطراتی داشت.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با بیان اینکه این پارکینگ طبقاتی در حال حاضر دوباره آغاز به‌کار کرده است، گفت: 40 هزار مترمربع زمین برای این کار در نظر گرفته‌ایم و بنای آن 135 هزار مترمربع است و سطح بام پارکینگ هم پلازای شهری خواهد شد و به عنوان میدان فرهنگ نامگذاری می‌شود.

حجازی با تأکید بر اینکه پارکینگ طبقاتی فرهنگ بزرگ‌ترین پارکینگ تهران است، اظهار داشت: این پارکینگ ظرفیت 2600 خودرو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

به گفته حجازی این پروژه در سه فاز قابلیت بهره‌برداری دارد و تا پایان سال جاری 700 پلرکیتنگ تحویل داده می‌شود.

وی در خصوص میزان قرارداد این پروژه گفت: قرارداد پروژه با مجری 1500 میلیارد است و مدت زمان به اتمام رسیدن 30 ماه است. فاز دوم پروژه هم در 7 ماه ابتدایی سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص ساخت خانه موسیقی در اراضی عباس آباد گفت: در رابطه با این خانه به صورت تخصصی قبلاً سفت‌کاری انجام شده بود، اما به دلایل مالی کار متوقف شد. در دوره مدیریت جدید شهری، کار آغاز شده است. این پروژه 5 طبقه و 2800 مترمربع بنا دارد و طرح معماری آن به‌گونه‌ای است که مثل یک کاسه کمانچه است.

وی ادامه داد: قرارداد پروژه 104 میلیارد و مدت زمان ساخت 18 ماه است. کار از ابتدای سال جاری آغاز و اواسط سال آینده بهره‌برداری از خانه موسیقی آغاز می‌شود.

حجازی در خصوص نقشه‌های این پروژه گفت: نقشه‌ها در اوایل دهه 90 تهیه شده و نیاز به بازنگری داشت. ما هم این اقدامات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در بخش دیگر سخنانش به احداث تصفیه خانه دریاچه هنر اشاره کرد و گفت: در دوره‌های قبل چند بار مناقصه برگزار شد، ولی کسی استقبال نکرد. با این حال در این دوره پیمانکار مشخص شده و قرارداد 43 میلیارد و مدت زمان آن 12 ماه است. پیشرفت فیزیکی پروژه خوب بوده و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

حجازی همچنین به طراحی باغ نمایش اشاره کرد و گفت: طراحی در دستورکار است و از سال آینده اجرا آغاز می‌شود.

وی همچنین به پروژه یادبود سرباز وطن اشاره کرد و گفت: این پروژه به نام سرباز سلیمانی و یک المان حدودا 90 متری است و اجرای این پروژه در سال جاری آغاز می‌شود.

بعد از بازدید چند ساعته خبرنگاران،  حجازی در نشست خبری که در ساختمان اصلی اراضی برگزار شد گفت: نگاه فضای اراضی عباس آباد به یک نگاه بهره برداری تبدیل شده و اکنون چندین پروژه آماده بهره برداری داریم .

وی ادامه داد: یکی از اتفافات خوب در اراضی عباس آباد که در بعد ملی و بین المللی به صورت جدی به آن می پردازیم،خدمات رسانی به مردم است.

به گفته حجازی، در ٢ حوزه سرمایه گذاری و گردشگری خدمات ویژه ای به شهروندان ارائه می شود و تاکید شهردار تهران این است که گردشگری یکپارچه برای شهر تهران ایجاد شود و اراضی عباس آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجازی ادامه داد: در ۴ سال گذشته اقدامات فرهنگی فاخری را در سطوح ملی و بین المللی انجام داده و می دهیم. در حال حاضر توجه به موضوعات گردشگری از مهمترین برنامه های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد است.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیمات مسئولین به اقتصاد گردشگری ضربه وارد می کند گفت: توجه ما به اقتصاد گردشگری است.

اراضی عباس آباد در دوره جدید به عنوان کانون نوآوری و فناوری شناخته می شود و با افتتاح خانه خلاق به این موضوع ورود کرد.

وی در ادامه گفت: ٢ پروژه جدی اواخر ماه آینده به مراحل نهایی می‌رسد که یکی از آنها مجموعه رواق است که مجموعه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود. 

حجازی گفت: صنایع خلاق ایرانی که حاصل تاکیدات در حوزه تولید محصولات فاخر است مجموعه‌ای است که بیش از ۷۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد درباره برنامه های این مجموعه در حوزه حجاب گفت: جلسات متعددی در این حوزه با حضور کارشناسان و اساتیدبرگزار و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته اما اراضی عباس‌آباد با تمهیداتی که در حوزه فرهنگی و از سویی دیگر حوزه امنیتی داشته، شاهد کمترین مواجهه با موضوع بی‌حجابی در مجموعه هستیم. 

به گفته حجازی، در حقیقت تمهیدات به گونه‌ای اتخاذ شده که برنامه ‌ریزی برای بروز کمترین آسیب در این حوزه باشد و از ابتدای محرم تا آخر صفر در نامه دورهمی خانوادگی با نگاه و بستر فضای تعزیه خوانی که حدود ٣ ساعت پس از نماز مغرب و عشا در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شودو این اقدامات در راستای تاکید بر فضای خانوادگی مجموعه اراضی عباس‌آباد بوده است.

حجازی گفت: در اراضی عباس‌آباد فضای خانوادگی حاکم است و برنامه‌ها نیز تحت پوشش این فضا جلو می‌رود شاید به همین دلیل از بسیاری از آسیب‌ها دراین حوزه اراضی عباس‌آباد مصون مانده است.

حجازی در ادامه به برنامه‌های گنبد مینا اشاره کرد و گفت:برنامه‌های گنبد مینا هر ساله تدوین می‌شوند. در آخر هفته‌ها نمایش‌های سه بعدی برگزار می‌شود ولی برنامه‌های رصدهای نجومی در این مجموعه تابع تقویم نجومی است. 

وی با بیان اینکه سیستم‌های سخت افزاری گنبد مینا در حال به روز رسانی است،گفت: امیدواریم با تجهیز بهتر و بیشتر برنامه‌های روتین آن اجرا شود. 

به گفته حجازی، اراضی عباس آباد هر ساله به ویژه در بهار، تابستان و ایام نوروز فضای جذب مخاطب آن بیشتر شده، چرا که در هر زمانی کارهای جدید انجام داده و خدمات جدید در حوزه گردشگری ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در خصوص تشکیل هلدینگ گردشگری گفت: جلسات مشترکی با شهردار تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی در این زمینه تشکیل شده و قرار است مدیریت واحد در این زمینه ایجاد شود. 

وی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: چون تحریم‌ها اعمال شد سرمایه گذاری خارجی در حال حاضر نداریم اما در مقطعی برای تله کابین عباس آباد یک شرکت سوئیسی مذاکراتی را انجام داد و برای آکواریومی نیز در مجموعه با یک شرکت ترک مذاکراتی را انجام داده بود. 

به گفته این مقام مسوول ، در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان مسیر طبیعت به صورت ۱.۵ کیلومتر در دستور کار داریم که در آن از مشاور خارجی بهره گرفته شده است. 

حجازی در خصوص اقدامات ورزشی در اراضی گفت: همکاری‌های مشترک با فدراسیون‌های ووشو، شمشیربازی و ... صورت گرفته و در تلاش هستیم با فدراسیون فوتبال نیز همکاری جدی‌تری داشته باشیم. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول