اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مقامات ارشد قرقیزستان و ازبکستان با موضوع همکاری دوجانبه

رئیس جمهور قرقیزستان با نخست وزیر ازبکستان که برای شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های دوجانبه وارد بیشکک شده دیدار کرد.

دیدار مقامات ارشد قرقیزستان و ازبکستان با موضوع همکاری دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان که برای شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های دوجانبه وارد بیشکک شده دیدار کرد.

در خصوص گسترش و تعمیق بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و سایر زمینه‌های مورد علاقه تبادل نظر شد.

جباراف با اشاره به اینکه تغییرات مثبت بی‌سابقه‌ای در روابط دو کشور تقریبا در همه زمینه‌های همکاری دوجانبه رخ داده است، بر نقش استثنایی و مهم «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در این دستاوردهای مشترک تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از رشد فزاینده‌ای که در سال‌های اخیر در تجارت متقابل بین دو کشور مشاهده شده ابراز اطمینان کرد که موضوعات مطرح شده امروز و توافقات انجام شده به طور کامل در سطح دولت‌های قرقیزستان و ازبکستان اجرایی خواهد شد.

عارف‌اف به نوبه خود سلام‌های گرم رئیس جمهور ازبکستان را ابلاغ و خاطرنشان کرد که جباراف یکی از اولین کسانی بود که پیروزی موفقیت آمیز رئیس جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. این نیز گواه دیگری بر سطح بالای روابط دو کشور و حمایت قاطعانه قرقیزستان برادر است.

وی در این دیدار تاکید کرد که ازبکستان صمیمانه از موفقیت قرقیزستان توسعه پایدار اقتصاد این کشور خوشحال است و خاطرنشان کرد که شروع ساخت شهر بوم‌گردی مدرن «آسمان» نماد روشنی از توسعه موفقیت آمیز این کشور است.

طرفین توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک با هدف منافع دو ملت و تحکیم روابط برادرانه داشتند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول